Thorowgood of Kent & masters, zit er veel verschil tussen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Thorowgood of Kent & masters, zit er veel verschil tussen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 11:35

Ik ben mij aan het oriënteren op een ander zadel voor mijn Haflinger. Ik kom steeds terug op de Thorowgood of Kent en Masters. Qua uiterlijk zijn ze echter hetzelfde, alleen is de thorowgood gedeeltelijk kunststof. Ik vroeg mij af of er veel verschil zit tussen beide zadels/merken? Qua pasvorm etc?

MoniekV

Re: Thorowgood of Kent & masters, zit er veel verschil tussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:51

Volgens mijn zadelmaker zijn de zadels wua pasvorm nagenoeg hetzelfde, toch paste Thorowgood niet op mijn paard en Kent&Masters wel. Ook zit leer heel anders dan kunststof vind ik. Ik denk dat gewoon passen en proefrijden het beste is om er achter te komen wat voor jou en je paard het beste is.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:54

Ik weet niet beter dan dat het dezelfde zadels zijn alleen de ene van leer en de ander van (deels) kunststof

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:54

Ik vond er wel verschil tussen. Tijdje een Thorowgood gehad en de twist van de Thorowgood voelde voor mij smaller dan die van de Kent & Masters. Zat ik dus fijner op. Qua ligging waren op dat moment beiden geschikt voor mijn paard.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:56

Ik ga mee met MoniekV.

(Ik heb ook een tijd een Kent&Masters gehad, maar deze lag niet goed (schoof heel erg, te lang etc). De Thorowgood paste al helemaal niet op mijn haflinger... Dus als je dan moet kiezen tussen die 2 denk ik dat je eerder bij een Kent&Master uitkomt. (ligt ook wel aan de bouw van je haflinger natuurlijk) )