Waar tweedehands zadel verkopen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Waar tweedehands zadel verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 12:52

Hallo,

Vorige week is mijn zadelmaker geweest voor mijn paard om mijn zadel na te kijken. Toen ik mijn paard kocht heb ik een zadelmaker gehad voor mijn eigen zadel. Hij kwam kijken hoe het zadel lag op de rug, wat hij moest aanpassen, en was met 5 min weg. Ik moest het zadel de volgende dag zelf ophalen. Erg raar want ik ben geen zadelmaker en weet niet of het zadel daarna goed ligt het zat me niet lekker en hij is nog eens geweest. Heeft wel het zadel zelf teruggebracht en gekeken hoe het daarna lag. Ik bleef zelf het gevoel houden dat het zadel nog niet helemaal goed lag en heb iemand anders laten komen. Dit duurde 1.5 uur, heb ook moeten rijden? Heeft het paard los in beweging bekeken en gemeten. Nu blijkt dat het zadel voor te nauw is voor mijn paard maar als zij dit goed maakt, dat er niet genoeg ruimte over is bij de schoft. (Echt hele hoge schoft)

Ik ben nu een zoektocht begonnen naar een 2ehands zadel die hier geschokt voor zijn en heb er 2 op het oog. Hier wil ik de zadelmaker voor laten komen om te kijken of dit passend (te maken) is. Echter als je niet bij de zadelmaker nieuw koopt neemt zij oude zadel niet in. Die ga ik nu dus particulier verkopen. Maar wellicht weten jullie nog adressen waar ze wel 'gewoon' 2 de hand zadels innemen?
Ik wil dus zsm van mijn huidige zadel af. (Ondanks het ook moeilijk is omdat het vrijwel een droom van een zadel is voor mij en ik er erg aan gehecht ben :( )

Bedankt alvast
P.s marktplaats bokt markt etc ben ik bekend mee ik zoek echt een soort opkoper als het particulier niet lukt, ondanks die minder geven voor het zadel .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:56

Sommige ruitersportzaken verkopen ook 2e hands zadels, die moeten ze natuurlijk ergens vandaan halen. Ik weet dat Divoza in Leek dit doet, en Bos ruitersport in Scherpenzeel volgens mij ook. Weet niet of 1 van beiden bij jou in de buurt is toevallig?

Anoniem

Re: Waar tweedehands zadel verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:10

Divoza keert uit in tegoedbonnen. Weet niet of je daar op zit te wachten?

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:50

inderdaad zijn er verschillende ruitersportzaken die 2e hands zadels innemen in ruil voor een tegoedbon en soms voor geld.
Maar meestal telt dit alleen als je daar een nieuw zadel koopt en meestal word de waarde van je oude
zadel van je nieuwe zadel afgehaald.
Volgensmij neemt 't zadelhuisje in almkerk ook zadels in.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:55

Misschien kan je proberen aan handelaren door te verkopen?
Ik zag laatst dat een handelsstal verschillende zadels voor derden te koop aan bood. Dus gewoon als tussenpersoon. Weet niet hoe dat werkt verder, maar misschien kun je het vragen bij een handelsstal?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:43

Ik ga even voor graven in mijn geheugen, er is iemand op bokt die zadels opkoopt en daar heb ik een tijdje geleden een aan verkocht. Inderdaad wat minder gekregen dan bij gewone verkoop, maar het zadel te koop zetten was voor mij op dat moment wat te stressvol. Ik wou er gewoon vanaf en vond het dan ook prima dat zij er nog wat aan verdient. Ik heb haar naam nog ergens dus ik ga even speuren!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:49

Als je via marktplaats zoekt naar verkopers die heel veel zadels verkopen, dan is het wellicht het informeren waard of zij ook inkopen. Vaak wel.

Wat wil je zelf verkopen? Ik ben in de markt voor een A-merk 18 inch dressuurzadel met M/W boom voor nette tweedehands prijs (dus zeker geen 1.000 euro of meer).

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:55

Graag zorro :)

Dees bedankt voor de tip, zal eens kijken.
Verkoop zelf een euroriding titan 2 MW 17.5 inch Echt een heerlijk zal (maar geen 18 inch dus)

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:35

idefix op bokt van wellsaddle zadelmakerij
ze kwam ook bij mij omdat me zadel niet meer paste en heb me kentaur ingeruild op een kn symphonie.
komt maandag weer langs.
ze is engels gediplomeerd zadelmaker en doet ook aan inruil zowel bij 2e hands als nieuw

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 11:01

Ik zoek juist een adresje om te verkopen zonder een (nieuw of tweedehands) zadel terug te kopen..

Bocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:06

wat voor zadel heb je te koop? ik zoek nl een andere..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:09

KletsKoekje schreef:
Verkoop zelf een euroriding titan 2 MW 17.5 inch Echt een heerlijk zadel

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:47

KletsKoekje schreef:
Ik zoek juist een adresje om te verkopen zonder een (nieuw of tweedehands) zadel terug te kopen..

Ze is ook vaak opzoek.
Pbtje kan nooit kwaad ;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:50

KletsKoekje schreef:
Graag zorro :)

Dees bedankt voor de tip, zal eens kijken.
Verkoop zelf een euroriding titan 2 MW 17.5 inch Echt een heerlijk zal (maar geen 18 inch dus)

Dit zijn erg gewilde zadels!

Ik was mijn titan binnen enkele dagen kwijt via marktplaats.. En ook voor een nette prijs.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:15

Ik ben ook opzoek naar een plek waar ik mijn zadel snel kwijt kan, helaas nog niks gevonden.

Heb het gevoel dat de vraag naar euroriding minder is geworden de afgelopen tijd. Half jaar geleden kon ik mijn euroriding diamant ook binnen een uur kwijt, maar ik raak deze nu niet meer zo makkelijk kwijt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:41

Ik heb destijds eens een zadel verkocht via een winkel die het niet opkocht maar enkel bemiddelde in de verkoop. Ze krijgen toen geloof ik 5% van de opbrengst als ze het wisten te verkopen oid. Helaas is de winkel in kwestie daarmee opgehouden maar het was destijds niet de enige ruitersportzaak/zadelmaker die het aanbood. Het scheelt een boel risico voor de winkel natuurlijk daardoor lever je er vaak ook iets minder op in als je op die manier je zadel via een winkel verkoopt dan wanneer ze hem in kopen.
Ik was hem destijds echt zo kwijt op die manier.