Vorige week is mijn zadelmaker geweest voor mijn paard om mijn zadel na te kijken. Toen ik mijn paard kocht heb ik een zadelmaker gehad voor mijn eigen zadel. Hij kwam kijken hoe het zadel lag op de rug, wat hij moest aanpassen, en was met 5 min weg. Ik moest het zadel de volgende dag zelf ophalen. Erg raar want ik ben geen zadelmaker en weet niet of het zadel daarna goed ligt het zat me niet lekker en hij is nog eens geweest. Heeft wel het zadel zelf teruggebracht en gekeken hoe het daarna lag. Ik bleef zelf het gevoel houden dat het zadel nog niet helemaal goed lag en heb iemand anders laten komen. Dit duurde 1.5 uur, heb ook moeten rijden? Heeft het paard los in beweging bekeken en gemeten. Nu blijkt dat het zadel voor te nauw is voor mijn paard maar als zij dit goed maakt, dat er niet genoeg ruimte over is bij de schoft. (Echt hele hoge schoft)
Ik ben nu een zoektocht begonnen naar een 2ehands zadel die hier geschokt voor zijn en heb er 2 op het oog. Hier wil ik de zadelmaker voor laten komen om te kijken of dit passend (te maken) is. Echter als je niet bij de zadelmaker nieuw koopt neemt zij oude zadel niet in. Die ga ik nu dus particulier verkopen. Maar wellicht weten jullie nog adressen waar ze wel 'gewoon' 2 de hand zadels innemen?
Ik wil dus zsm van mijn huidige zadel af. (Ondanks het ook moeilijk is omdat het vrijwel een droom van een zadel is voor mij en ik er erg aan gehecht ben

Bedankt alvast
P.s marktplaats bokt markt etc ben ik bekend mee ik zoek echt een soort opkoper als het particulier niet lukt, ondanks die minder geven voor het zadel .