Koopovereenkomst ontbinden zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Koopovereenkomst ontbinden zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 12:17

Hoi Bokkers :)

Wie kan mij juridisch helpen? :o

Naar aanleiding van dit topic:

xMercury @ [HAR] Jullie mening nodig, zadel problematiek.

Wil ik graag de koopovereenkomst ontbinden. Ik wil dat het bedrijf het zadel terugneemt, omdat het niet aan mijn verwachtingen voldoet. Ik heb veel op internet gezocht en volgens mij zou het wel kunnen.

Kunnen jullie mij vertellen of ik dit kan doen?

Capriootje

Re: Koopovereenkomst ontbinden zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:28

Mag ik in pb de naam van het bedrijf? Ik zit zelf momenteel in precies dezelfde situatie. ;(

annloess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:17

Indien het product, de zadel, niet aan je verwachtingen voldoet. Hij ligt namelijk niet goed op je paard, kan je spreken van een ondeugdelijk product. Zij hebben volgens mij dit zadel aangemeten op je paard. Ook heb je de zadelmaker al in de gelegenheid gesteld het probleem op te lossen, wat niet is gelukt. Volgens mij zijn ze al meerdere keren langs geweest op de fout te herstellen, maar blijven er dus problemen. Wat je nog kan doen is de zadelmaker de gelegenheid geven om een nieuw zadel aan te meten. Doen ze dit niet dan kan je door middel van een brief de koopovereenkomst ontbinden en je geld terug eisen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:29

Dat inderdaad. Een brief sturen waarin je een hele strakke deadline zet dat je het probleem opgelost wil hebben (en echt duidelijk hebben wat je wilt dat er gebeurt voor die tijd). Aangeven dat indien ze dit niet nakomen, je ze in gebreke stelt en de overeenkomst wil ontbinden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:18

Mocht je een brief sturen, doe dat dan aangetekend! Dan heb je bewijs dat de brief ook daadwerkelijk ontvangen is.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:43

Bij mij is het gelukt om hem terug te geven en m'n geld terug te krijgen. Als je meer wilt weten ts mag je altijd pb sturen :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:45

Zadel drama .
Ben nu ook benieuwd welk bedrijf TS
En ook van Capriootje .
Ik heb onlangs ook een stoei partij gehad met zadel leverancier .
Maar heb wel bijna 1000 kwijt gespeeld door dit halfslachtige geneuzel ...
Sta op je strepen niet goed is niet goed

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:53

Ineke2 schreef:
Mocht je een brief sturen, doe dat dan aangetekend! Dan heb je bewijs dat de brief ook daadwerkelijk ontvangen is.

En zorg dat het een ingebrekestelling is, dan is na je gestelde termijn de schuldenaar in verzuim en kun je gaan kijken of je de overeenkomst kunt ontbinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:10

Vera96 schreef:
Ineke2 schreef:

En zorg dat het een ingebrekestelling is, dan is na je gestelde termijn de schuldenaar in verzuim en kun je gaan kijken of je de overeenkomst kunt ontbinden.

Ze zijn in verzuim tot je ze in gebreke stelt :) tijdens verzuim geef je ze nog de kans het te fiksen maar bij een ingebrekestelling neig je echt naar het ontbinden van de koop.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:24

Zinzi_jewel je mag me pb sturen hoor, maak de naam van het bedrijf niet openbaar omdat het dus goed opgelost is. Wil ze niet zwart maken ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:04

Bizzybijtje schreef:
Vera96 schreef:

Ze zijn in verzuim tot je ze in gebreke stelt :) tijdens verzuim geef je ze nog de kans het te fiksen maar bij een ingebrekestelling neig je echt naar het ontbinden van de koop.

Ze zijn toch pas in verzuim na een ingebrekestelling? Of bedoel je dan omdat nakoming tijdelijk of blijvend niet mogelijk is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:18

Grapje, ziedaar de reden dat ik psychologie ben gaan studeren en ben gestopt met rechten. Je stelt ze in gebreke en indien ze dan nog niets tegemoet komen zijn ze in verzuim.