Ervaringen QHP 13 inch of Beauty 12 inch zadeltje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Ervaringen QHP 13 inch of Beauty 12 inch zadeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 16:20

Wordt er ondertussen helemaal gek van :(
We hebben een super leuke luxe shetlander van 95 cm hoog.
Er ligt een Wintec Educatief 12 inch zadeltje op, dit ligt prachtig, geen staartriem nodig en ook mijn dochtertje past er nog prima in.

Ze gaat wekelijks naar les en oefent thuis ook nog een keer of 2-3.
Voor dressuur en als de pony braaf loopt is het een prima zadeltje, maar als de pony een keer flink bokt of de hindernissen wat hoger worden is het niet ideaal, omdat ze totaal geen steun heeft aan de voorkant of bij de knieën.

Nu ben ik dus opzoek naar een klein "gewoon" veerzijdigheidszadeltje, maar ben er al achter dat een 14 of 15 inch te lang is voor de rug en/of de zweetbladen zijn veel te lang/groot voor zo'n kleine pony of staan veel te ver naar voren zodat e.e.a. geen gezicht is.

Nu heeft QHP een zadeltje van 13 inch en Beauty eentje van 12 inch en denk ik dat dit de enige 2 zadeltjes zijn die qua lengte zullen passen.
Het zadeltje hoeft niet een lange levensduur te hebben, want het is maar voor 1 of 2 jaar, daarna is ze er toch uit gegroeid.

Mijn vraag is meer aan eigenaren wat jullie over het algemeen van deze zadeltjes vinden.

Afbeelding

lailapri

Re: Ervaringen QHP 13 inch of Beauty 12 inch zadeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:10

Wij hebben er van iemand uit braband, meet ze ook aan, fijne zadeltjes. Vind beauty echt prut kwaliteit en pasvorm. Andere ken ik niet.

Ik zal eens navragen.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:38

misschien zeg ik iets echt heel geks... voor wintec kun je toch altijd losse blokjes kopen die je onder de wrong kunt doen? kan dat bij deze ook niet?? dan zou je wellicht wat meer stevigheid hebben zonder dat je direct op zoek moet naar een ander zadel. zou zonde zijn, zeker nu deze verder goed past..

ik heb alleen helemaal geen verstand van deze zadeltjes dus zou echt niet weten of het ook bij dit zadeltje past..

edit: op deze site verkopen ze die dingen http://www.horseshopinternational.nl/za ... ?mode=list

Eilinora

Re: Ervaringen QHP 13 inch of Beauty 12 inch zadeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:44

Ik heb een beauty zadel maar ben daar juist wel tevreden over.
Al word hij al een jaar niet meer gebruikt.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:48

Champie_Me schreef:
misschien zeg ik iets echt heel geks... voor wintec kun je toch altijd losse blokjes kopen die je onder de wrong kunt doen? kan dat bij deze ook niet?? dan zou je wellicht wat meer stevigheid hebben zonder dat je direct op zoek moet naar een ander zadel. zou zonde zijn, zeker nu deze verder goed past..

ik heb alleen helemaal geen verstand van deze zadeltjes dus zou echt niet weten of het ook bij dit zadeltje past..

edit: op deze site verkopen ze die dingen http://www.horseshopinternational.nl/za ... ?mode=list

Op dit zadel kunnen geen wrongen, zit geen klittenband op.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:13

Amiigo schreef:
Champie_Me schreef:

Op dit zadel kunnen geen wrongen, zit geen klittenband op.

ah oke, dat wist ik dus niet! wellicht, als je dit zadel het liefst wil houden, je kunt kijken om er klittenband op te bevestigen zodat er wel een wrong op past? je zou kunnen denken aan plak maar of dat blijft houden? ik heb geen idee... anders een zadelmaker hem vast laten stikken maar dan ben je misschien wel weer veel geld kwijt dat het niet meer loont om dit te doen en het bijna voordeliger is om voor het springen toch op zoek te gaan naar een ander zadel

het is een idee, of het werkt en of het prettig/mooi gaat zitten heb ik ook geen idee van :+

edit: wel gek dan dat die site het volgende dan weergeeft; Aanbevolen voor alle WINTEC spring, close contact en pony zadels. Geschikt voor alle WINTEC modellen.
Per paar geleverd.

edit2; hier een topic over de beauty [HAR] ervaring beauty zadels