barefoot boomloos zadel op fjord + ervaring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

faunty

barefoot boomloos zadel op fjord + ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 20:43

hoi ,
ik ben aan het kijken naar een zadel voor mijn fjord .
hij is vrij rond en er hebben het laatste jaar al 2 verschillende wintec bomen in gezeten . hij verandert heel snel in zijn bespieren , en omdat het vaak allemaal niet lekker licht aan de voorkant ben ik naar een boomloos zadel gaan kijken .
nu vroeg ik mij af wie er ervaring heeft met een boomloos zadel op een fjord , en wie ervaring heeft met de barefoot cherokkee .

groetjes

Azmay

Re: barefoot boomloos zadel op fjord + ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:48

Barefoot Arizona vond ik niet fijn op mijn haflinger, erg instabiel. Ghost zit en ligt fijn op mijn korte PRE. Misschien is de passervice een idee?

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:52

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:55

Ik heb een barefoot cheyenne gehad op mijn vreselijk korte fjordje. Dit zadel zat heerlijk. Weggedaan omdat hij achterop schuurplekken kreeg. Dus richting de lendenen. (Zadel was voor hem gewoon echt te lang helaas..)
Na wat omzwervingen weer boomloos nu. Een freeform die zit meer A vormig. Daardoor ook helaas wat stugger en meer OP je paard gevoel. Maar die ronde vorm van de rug maakt dat mijn bekken protesteert...

Ik zou je zeker willen aanraden met test zadels te werken zover aangeboden

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:58

Ik heb een barefoot notting Hill op mijn fjord liggen, Cherokee ook gepast maar die vond ik erg breed zitten en heel veel zadel in verhouding met mijn fjord (1.45m, oudere type fjord), cheyenne heb ik er ook op gehad maar die vind ik minder mooi.

Alle 3 de zadels liggen trouwens als een huis op mijn fjord, de cheyenne was ik vergeten na te singelen maar daar kwam ik thuis pas achter (na een bosrit van 1,5 uur) maar die heeft geen moment geschoven.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:52

Ik heb een Barefoot Cherokee maat 2 met VPS. Bevalt er goed.

Afbeelding
Hier op een Fjord van 1.42 vertekend een beetje door de schaduw

Afbeelding
Hier op een Fjord van 1.50 kan ook zoals je ziet.

Zelf zou ik alleen de beugels liever nog iets naar voren hebben. Alleen heeft deze helaas geen verplaatsbare beugelophanging. :(

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 14:19

superbedankt allemaal , ben nog even aan het kijken maar denk dat dit wel een oplossing zou kunnen zijn , maar een eens passervice langs laten komen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:15

Ik heb mijn fjord vroeger ook altijd boomloos gereden met zo'n ouderwetse Barefoot nog zonder VPS enzo. Ging prima. Ik steeg wel op van een krukje (doe ik trouwens altijd) maar geen last van schuiven verder. Dat zadel zat wel breed maar er zijn tegenwoordig genoeg zadels (ook van Barefoot) met idd die iets meer A-vorm in de zit.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:20

Afbeelding
Ik heb ook de Barefoot Cheyenne en die ligt goed, schuift niet. Ook niet met opstappen en ik singel niet echt strak aan.
Ik vind hem zelf ook heerlijk zitten. Ik rij er al 5 jaar mee.