Bilriem kapot, kan dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DutchRiders

Bilriem kapot, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 22:43

Oke, een dilemma op de late avond :+

1 bilriem van de winterdeken van mijn paard is kapot, nu staat hij op stal met 1 bilriem. Kan dit geen kwaad, (in de vorm van verschuiven en/of vast komen te zitten?)

Bedankt _/-\o_

smurffie

Re: Bilriem kapot, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:44

Nee echt kwaad kan het niet, bilriem gewoon kruisen. Bilriemen zijn vooral tegen het omhoog waaien met wind, maar hard waaien zal het in stal niet.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:45

Als ie op mijn paard lijkt wel. Maar er zijn paarden die zuinig zijn op hun spullen. Mijn paard sloopt zijn dekens ook voornamelijk op de wei.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 22:49

Ah, thanks! Vond het al vervelend, wil niet graag dat er vannacht iets gebeurt. Kan ik gerust gaan slapen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:52

Kan geen kwaad hoor! Heb daarom voor de zekerheid van al m'n kapotte dekens de bilriemen er af gehaald. Heb nu wat reserve :')

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:54

Mijn sloper heeft genoeg dekens met maar 1 riem. Blijft prima zitten hoor. Hij zit dan wel gekruist.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:57

Pak je toch ff een strotouw of halstertouw en knoop je die eraan, probleem opgelost.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 22:58

anneliesdj schreef:
Pak je toch ff een strotouw of halstertouw en knoop je die eraan, probleem opgelost.

Ben thuis en de stallen zijn niet erg dichtbij. Heb de kapotte bilriem er af gehaald en de andere laten zitten, had er nog een nieuwe aan willen doen maar door omstandigheden vergeten. Paard staat nu op stal. :z

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:04

Ik heb ook zo'n slopertje staan hier. Eerst maakt meneer de bilriemen kapot en dan kan hij z'n deken zelf af trekken zonder andere sluitingen los te maken (het is me nogsteeds een raadsel hoe hij dit doet). Er bestaan ook dekens die alleen een touwtje achterlangs hebben, dan krijgt hij hem ook niet af, maarja zo'n touwtje moet volgens meneer ook kapot.
Die van mij krijg t deken niet af met 1 bilriem, en heb nognooit gehoord dat er paarden zijn die gestoorder in dit soort dingen zijn dan die van mij dus ik denk dat het wel goed komt