Mijn aller eerste topic! Een lastig onderwerp, ik zoek een nieuw zadel. Mijn huidige zadel ligt echt niet meer lekker dus ben op zoek een ander zadel.
Mijn eisen (dikke kont, 1.68): -diepe zit -zachte zit - dikke wrong -niet te lange zweetbladen -18/17,5 inch
Paard eisen (gemiddelde schoft, licht ronde borstkas 1.63): -genoeg ruimte rond de schouders -niet te lang - rond medium/medium wijde ( moet toch gepast worden) - vrij compacte rug (niet te lang dus)
Een hele lijst en dan nog graag > 1000 €
Ik heb al veel bekeken en ook gezeten. Helaas lag het zadel wat perfect leek ver boven budget (fryso legato)
Iemand ideeën,tips of ervaringen? Of word het toch echt door sparen..
Inoterry
Geplaatst: 17-01-16 01:11
Ik hoor heel veel goede dingen over Kent en Masters, die hebben ook een verwisselbaar kopijzer.
Jaime_
Geplaatst: 17-01-16 01:22
Ik denk dat je bedoelt < 1000 €? Of moet het zadel persé duurder zijn dan 1000 hihi.
Zelf heb ik zoals al hier bovengenoemd, goede ervaringen met Kent & Masters, ik vind het zelf super dat ze goed aanpasbaar zijn.
De kent & masters S-series is wel wat duurder, 1300 a 1400. Dus wel iets boven je beoogde budget. Je zou nog kunnen kijken naar de thorowgood, zelfde model alleen dan (deels) kunststof.