Magneetdeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tuck

Magneetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 21:54

Ik ben op zoek naar een magneetdeken, die werd aangeraden door de Osteopath. Maar het deken dat zij voorstelde is de Equimag, ik zie het alleen niet zitten om 2.000 euro uit te geven. Ik had nog een ander gevonden maar die kwam op 3.000 dus dat wordt het ook niet.

Dus wou ik vragen of iemand een goed merk weet ? Of wat jullie uit ervaring zouden aanraden.

Ik weet dat Back on Track ook goed is, die heb ik, maar omdat een magneetdeken nog meer aangeraden werd, wil ik dat toch eens proberen.

rina

Re: Magneetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:28

Je weet dat er verschil is tussen een magneetveld deken en een pulserende magneetveld deken??

Die je Osteo je aangeraden heeft is een pulserende deken. En ja die zijn erg duur. De goedkoopste die ik gevonden heb was ongeveer 900 euro. Hoe die is kwa kwaliteit durf ik niet te zeggen, ik heb zelf 1 die ik 2e hands heb gekocht via Ebay en dat is een ander, en onbekend merk.

De BOT dekens zijn dus niet pulserend, en de een zweert erbij de ander vind het niks. Persoonlijk ik vind het niks. Ik heb een nekwarmer van hun en ik word na een half uur misselijk als ik hem om heb.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:29

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:23

Misschien niet de tip die je wil horen, maar niet aanschaffen. Zonde van je geld.
Magneetdekens kunnen in het rijtje rare apparaten, biotensors, lecher antennes etc. Kwakzalverij dus.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:25

Hypericum schreef:
Misschien niet de tip die je wil horen, maar niet aanschaffen. Zonde van je geld.
Magneetdekens kunnen in het rijtje rare apparaten, biotensors, lecher antennes etc. Kwakzalverij dus.

Graag onderbouwing?

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:52

Hypericum , bijzonder dat mijn paard dan toch echt wat aan die deken heeft en dat is niet iets wat ik wil zien maar wat echt zo is. :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:21

Heb je de deken echt voor lange tijd nodig? Anders is het misschien mogelijk hem ergens te huren? Of je moet overleggen of een 'goedkopere' magneetdeken ook nog functioneel is?

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:14

Dat 'het echt zo is' dat het zou werken, is dan neem ik aan terug te zien in meetbare resultaten. (voor en na röntgenfoto's, echo's, bloedonderzoek of wat dan ook, waaruit blijkt dat de kwaal van je paard daadwerkelijk verholpen is door de magneetdeken en er geen andere middelen of therapieën zijn gebruikt).
Dat jij denkt of vindt dat het werkt, wil nog niet zeggen dát het werkt.
En het argument (wat waarschijnlijk gaat komen) van dieren zijn niet gevoelig voor het placebo effect, dat zijn ze wel. Voldoende wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.

Over magneettherapie worden veel uitspraken gedaan die allemaal meetbaar zijn, maar deze resultaten zijn nooit ergens te vinden.
Er wordt gesproken over trillingen en frequenties van cellen, dat moet meetbaar zijn. Maar nergens te vinden welke trillingen of frequenties dit dan zijn.
Het zou het zuurstofgehalte in het bloed verhogen, ook dat is meetbaar, maar is vooralsnog nog nooit aangetoond.
Zelfs gelezen dat de magneten hun energie doorgeven aan het bloed, nogmaals dit is meetbaar en over weke energie spreken we dan?
Het 'ijzer' in paardenlichaam is van een minimale hoeveelheid en de vorm van ijzer is dan ook nog niet eens magnetisch.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:45

De Back on Track artikelen zijn allemaal gemaakt van een functioneel textiel met warme weerkaatsende eigenschappen door de verwerking van keramische deeltjes.
Een eigenschap van de keramische deeltjes is dat deze een warmte uitstralen gericht op het lichaam. De warmte die op deze manier wordt weerkaats is hetzelfde als een langgolvige infraroodstraling. Deze langgolvige infraroodstraling verhoogt de bloedcirculatie en dit hersteld en voorkomt blessures

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:50

Tja, zeker goed een magneetdeken, maar niet iets voor particulieren(om de prijs dan hé ;) )
Equimag is een goede deken, erg handig in gebruik ook, mocht je die voor een kortere periode nodig zijn dan kan je de deken ook huren.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:17

Hypericum

Hoe kunnen dieren dan gevoelig zijn voor een placebo effect....??

Daarnaast met wat jij zegt, is het dus ook nog nooit bewezen dat het niét werkt....

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:18

Ja hartstikke leuk keramische deeltjes in textiel. Dat het textiel functioneel is, is dan wel weer fijn voor een deken.
En de keramische deeltjes zelf stralen geen warmte uit, tenzij de deken voorzien is van een externe hittebron.
(een keramische pan die niet op het fornuis staat, wordt ook niet uit zichzelf warm)
De deeltjes kunnen warmte wel wat vasthouden en weerkaatsen, maar zeer waarschijnlijk niet meer of minder dan een normale deken.
De langgolvige infraroodstraling klinkt ook prachtig, maar deze langgolvige straling dringt het lichaam niet binnen en zal enkel aan de oppervlakte iets kunnen verwarmen. En dan ook plaatselijk de bloedcirculatie iets kunnen doen verhogen.
Contactwarmte (bijv. een hotpack) dringt dieper het lichaam binnen dan deze infraroodstraling.

Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat infraroodstraling blessures, kwetsuren e.d. kan herstellen en/of voorkomen.
En datzelfde geldt voor de keramische deeltjes in textiel.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:47

Maralyn, oké ik heb het wat onjuist geformuleerd.
Er is voldoende wetenschappelijk bewijs dat deze alternatieve therapiën niet beter of slechter werken dan een placebo.

Placebo effect bij dieren schuurt tegen conditionering aan. (Pavlov reactie)
Dieren die eerst een medicijn kregen, vertoonden na verloop van tijd dezelfde fysiologische reacties op een toegediend nep-medicijn.
En het andere effect, placebo by proxy. Baasje denkt (of vindt) dat dier een werkend medicijn krijgt, gaat zich hier naar gedragen. En het dier reageert weer op het veranderende gedrag van het baasje. Placebo by proxy.

En met het placebo, of placebo by proxy effect an sich iets niets mis.
Waar het mis gaat, is dat bedrijven/personen claimen een middel met werkzame stoffen te hebben, terwijl dit niet zo is en hier (exorbitant hoge) bedragen voor vragen (of voor hun diensten). Dát is oplichting.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:45

Kijk, daar heb je een punt, en daar kunnen wij verder mee.

Nu ga ik even stom zijn. Maar als een magneetdeken voor mijn gevoel werkt, dan koop ik daar toch een van? Als ik het gevoel heb, dat het paard er beter op doet. Dat door mijn gevoel alleen al mijn paard er beter van wordt, tja, het is inderdaad kosten om niets, dat klopt.
Maar soms, moet je de koper geven wat hij wil.

En dat is, wanneer mensen er geen midici en andere geintjes aan plakken, natuurlijk geen oplichting.

Je gelooft, wat je gelooft.
Je ziet, wat je ziet.
Je gelooft soms niet wat je ziet.
En soms moet je niet geloven wat je ziet.
En soms geloof je, wat je niet ziet.

Lekker omslachtig allemaal... hahah

Maar ik snap je punt, en ik ben het daar wél mee eens.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:04

:D

Nee, het is geen oplichting als iets verkocht wordt met het label 'als je wil dat het werkt, werkt het'
En als je er dan een prijskaartje van €250,- aan wil hangen omdat mensen dat er voor willen betalen prima, je verkoopt dan evengoed gebakken lucht, maar men kiest daar dan willens en wetens voor.