Seatsaver of wolletje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Missnouky

Seatsaver of wolletje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 22:05

Hallo,

Ik ben net hersteld van een bekkenfractuur wegens een zware val van men paard, nu wil ik graag terug rustig starten met rijden, maar mijn spieren werken nog niet zo goed mee, vanaf ik neerzit in het zadel doet het nog redelijk pijn. Nu hebben ze mijn aangeraden een wolletje of seatsaver te gebruiken, omdat dit zachter zou zitten. Heeft er iemand ervaring hiermee, wat het beste zou zijn wolletje of seatsaver? En weet iemand waar ik goede kwaliteit vind die zeker mijn zadels niet beschadigen.

Thx :-)

Hikarii

Re: Seatsaver of wolletje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:13

Ik heb al een paar jaar last van mijn stuitje en vind hierom een bontje fijn.
Maar als je de schokken wilt opvangen zegmaar, dan denk ik dat je meer aan een seatsaver hebt.

Missnouky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 22:19

Ga je dan niet rapper schuiven? Ik heb hier nog nooit mee gereden, ik bedoel mijn paardjes durven wel eens een vreugdebok geven, en weet niet of je rapper schuift met zo een bontje?

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:22

Ik heb enkel ervaring met bondjes. Het schuift bij mij niet. Ik zit zelfs wat steviger! Ook maakt dit extra stukje stof erover je zadel net een cm kleiner waardoor je ook steviger zit.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:28

Mijn bontje schoof niet.
Seatsaver heb ik nooit mee gereden, maar neem aan dat een bontje eerder zou schuiven dan een seatsaver.

Enige wat ik bij mijn bontje moet doen is als ik erop zit, heb even goed schuiven