Welke beugels?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:53

Ik ben al een tijd aan het rondkijken naar nieuwe beugels.

Ik heb nu:
http://www.ej.nl/paard/zadels-toebehore ... _1122.html
Hele fijne kunstof beugels met redelijk breed voetbed.

Nu wil ik eigenlijk toch wel kijken voor de langere buitenritten voor beugels waarmee ik net wat minder last krijg van mijn enkels/knietjes.

Ik dacht zelfs aan de BOW balance beugels, maar ik vind het toch wel een investering. Zijn ze echt zo wow? Eventueel GPG? Die zie ik zelf alleen niet zoveel meer. Of misschien toch gewoon endurance beugels?

Misschien is er iemand waarbij ik de BOW mag uittesten? Of kan je die ergens testen zelf?

Hopelijk kunnen jullie wat advies geven.

IrishDraught

Re: Welke beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:56

Ik heb zelf GPG en BOW beugels (gehad) de BOW snel weer verkocht, kunnen niet tippen qua demping en vering aan de GPG en dat merkte mijn knieën meteen.

GPG is wel wennen, mensen klagen over het trampoline gevoel. En na 12 jaar heb ik mijn veertjes vervangen deze waren gebroken (nou ja man lief).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:06

Mijn paard gooit erg hoog op dus ik heb zowiezo wel een trampoline gevoel, hihi. Dankjewel voor je snelle reactie. Zowiezo wel de investering waard dus?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:11

Waar krijg je precies last van met het rijden? Verschillende probleem, hebben verschillende oplossingen.

(( En even offtopic, meer mensen die via EJ een popup krijgen die niet weg te klikken is?))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:15

Knieën, enkels, ook niet altijd. Maar zou net wat meer comfort erbij willen hebben.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:21

Voor mij hebben 2 dingen geholpen, centered riding (ik bracht onbewust teveel druk op mijn gewrichten) en een slag in de beugelriemen doen zodat de stijgbeugel altijd 'goed' ligt. Verder is het even kijken, lichtere stijgbeugels helpen inderdaad een hoop, net als flexibele beugels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:22

Ik vind de kunstof beugels ook erg fijn, ze zijn lekker licht. Ik heb ook eens met ijslander beugels gereden en dat rijd in het begin erg wennen maar op zich ook net wat vaster. Misschien omdat de beugel zowiezo goed ligt, dat kan inderdaad ook.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:30

GPG beugels worden wel op marktplaats aangeboden er kan weinig aan kapot, hooguit het veertje maar dat is dus eenvoudig te vervangen.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:43

Ik heb de bow balance. Wel even wennen maar zal geen andere weer willen
Tijdje geleden op mijn zus haar zadel gereden en binnen kwartier vernam ik mijn enkel weer en later ook met afstappen mijn knie.

Waar woon je? Want als je dichtbij woont kun je ze van mij een keer proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:59

Ik woon in Noord-Holland!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:48

Ohhh beetje ver weg. Woon zelf in Groningen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:50

Ja dat is niet om de hoek, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:22

Hoe 'veren' de Bow Balance beugels?
Ik heb moeite fijne beugels te vinden. Heb enkel en rugklachten. Té verend is niet fijn(endurance flex beugels gehad, die vond ik iets teveel veren).
Heb nu compositi reflex beugels en vandaag klapte mn enkel 2x dubbel/Nog nooit zo gehad.

Ben nogal benieuwd dus naar bow balance..

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:10

Ik zweer ook echt bij mijn GPG's. Afgelopen zomer was ik op zoek maar een nieuw paard. De eerste twee heb ik proefgereden met de beugels van de verkoper, maar dat trok ik echt niet. Vanaf toen heb ik gewoon bij ieder paard wat ik ging bezichtigen mijn beugels meegenomen.
Mijn GPG's hebben ook van die anti-slip spikes en dat vind ik ook echt ideaal. Ik raak echt nooit meer mijn beugels kwijt.