Enkele vragen over de Euroriding Titan ll

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Enkele vragen over de Euroriding Titan ll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 22:53

Wie kan voor mij haar bovengenoemde zadel (17,5") opmeten?
Ook ben ik erg benieuwd naar jou ervaring met de zitmaat. Valt de 17,5 groter of juist wat kleiner door de diepe zit?
Heb je nu toevallig ook nog één (fit 3) waar je vanaf wil, of tegen een vergoeding uit wil lenen voor een weekje, dan hoor ik dat graag via pb ;-)

Anoniem

Re: Enkele vragen over de Euroriding Titan ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:15

Ik vond de 17,5 inch voor een diepe zit nog redelijk ruim vallen. Ik paste er echt precies nog goed in met mijn grote bibs.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 21:50

Ik heb in een Fryso (Legato) gezeten met een nogal diepe zit en dat was een 17". Qua zit kon dit net-wel-net niet. Voor het proberen ook een 17,5 mee genomen, maar dit was echt te ruim. Mijn oude Wintec IW was een 17,5 en daar had ik ook te veel ruimte in.
Mijn merrie heeft min of meer hetzelfde verhaal. Ook zij valt tussen twee maten in, dus een M of een (MW 33cm). Op het moment heb ik een Custom 17,5 te leen deze past voor mij wel. Erg lastig om een fatsoenlijk passend iets te vinden als de maten van zadels onderling zo verschillen -O-

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:18

Inderdaad de 17,5 inch valt redelijk ruim. Heb normaal altijd 18 inch.
Maar heb wat paarden van andere gereden en die hadden beide 17,5 inch daar paste ik netjes in. Ook qua beenlengte. Daar heb ik normaal 18 inch voor nodig.
Ik heb zowel het nieuwe als oude type gereden vallen hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:54

Zou je nog voor een prestige kunnen kijken. Hun hebben 32cm bomen, en hun 17" valt weer als een 17,5 wat ook soms wel fijn in.
Leuk die zadels!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 08:16

Prestige...zoeken we op :-)

Als jullie beide de ervaring hebben dat de Titan ruim valt, dan wijzig ik mijn zoektocht naar een 17" ipv 17,5. Hadden jullie ook de indruk dat de zadels lang zijn qua rugkussens of valt dit erg mee? Mijn merrie heeft een normale tot lage schoft met een licht welvende rug. Opzich geen moeilijke rug om een fijn zadel voor te vinden zou je zeggen. Maar goed, dat is een kwestie van passen en proberen.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:27

Ik heb een Titan II gehad, ik heb normaal een 17" maar ik had een 17,5" bij de Titan II (ook 2de hands) en was voor mij wel aan de ruime kant maar op zich was het ook nog goed te doen.
Ik heb nu een Prestige Optimax 17" en deze is juist goed. Valt absoluut niet ruimer uit vind ik persoonlijk.

Foto met de Euroriding Titan II 17,5":
Afbeelding

Foto met de Prestige Optimax 17":
Afbeelding

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 08:42

Izzy19 schreef:
Ik heb een Titan II gehad, ik heb normaal een 17" maar ik had een 17,5" bij de Titan II (ook 2de hands) en was voor mij wel aan de ruime kant maar op zich was het ook nog goed te doen.
Ik heb nu een Prestige Optimax 17" en deze is juist goed. Valt absoluut niet ruimer uit vind ik persoonlijk.

Foto met de Euroriding Titan II 17,5":
[ Afbeelding ]

Foto met de Prestige Optimax 17":
[ [url=m/0OdWAX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo'n zadel begin je toch spontaan van te kwijlen <3
Ik heb hem even opgezocht op het internet, maareuhhh....komt ook op mijn verlanglijstje :-)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:40

Zo'n Prestige Optimax is inderdaad een super zadel. Ik vind deze nog comfortabeler zitten dan mijn oude Titan II. Als je de kans hebt om zo'n zadel te testen, zeker eens doen :-)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:09

Titan heb ik ook liggen. Fit 3. De mijne is verbouwd door een kundige collega. Daardoor lag hij erg mooi. Ik weet niet hoe jouw paard in de de spieren zit? Dit paard was ouder.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 12-01-16 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aankondiging van verkoop uit bericht gehaald want dat is niet toegestaan

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 21:23

Mijn merrie (Welsh Cob) is 5 jaar oud Idefix, zit verder normaal in de bespiering. Zij heeft geen zware bouw, maar nijgt eerder naar een wat sportiever type.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:12

Moderatoropmerking:
Een verkoop zadel bericht verwijderd want daarvoor hebben we de http://www.bokt.nl/markt/ en is niet toegestaan om te plaatsen binnen normale fora.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:03

Je zou het moeten proberen? Door de opbouw van het kussen kan een originele soms naar voren nijgen. Maar hij kan ook gewoon passen.