Beugelriemhouder kapot?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sapphire

Beugelriemhouder kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 19:44

Hallo,
Ik weet niet precies de goede benaming. Dus sorry alvast voor de titel.
Mijn vraag is dus of dit kapot is. Want de beugelriem schuift er zeer gemakkelijk uit. Heeft dit aan beide kanten. Als het kapot is ( wat het volgens mij ook is ) kan dit worden gerepareerd? Het is een 2e hands Kieffer zadel die ik kan uitproberen.

Afbeelding
Groetjes

Nibbit

Re: Beugelriemhouder kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:03

Zo te zien mist het stukje wat je omhoog kunt klikken?

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:05

Heb ik ook eens gehad. Gewoon mee kunnen rijden geen probleem. Was redelijk duur om te laten maken, dus heb het maar zo gelaten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:05

Afbeelding

Het is de beugelophanging en je mist het veiligheidspalletje!

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 20:06

Nibbit schreef:
Zo te zien mist het stukje wat je omhoog kunt klikken?

Dacht ik ook al. Hoef het zadel maar op de pakken en de beugel+beugelriemen liggen op de grond. Lijkt me verder een perfect zadel maar vind het niet verstandig om mee te rijden lijkt mij.

LEKKERGEK schreef:
Heb ik ook eens gehad. Gewoon mee kunnen rijden geen probleem. Was redelijk duur om te laten maken, dus heb het maar zo gelaten.

Geen last van gehad? En weet je nog hoe duur dit was?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 07-01-16 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten kort na elkaar geplaatst samengevoegd.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:15

Ik denk dat ook met combinatie oudere uitgerekte riemen er sneller afglijden dan nieuwe dikke. Al is het niet fijn als ze er te makkelijj6 afglijden. Ook niet tof als het te zwaar of niet gaat.

Janiek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:17

Het is kapot. En dus ook gevaarlijk. Je kunt het laten maken bij een zadelmaker

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:26

Het is simpel te laten maken bij de zadelmaker, die zet dan nieuwe stijgbeugelhaken in. Wat de kosten hiervoor zijn weet ik niet, daarvoor moet je een zadelmaker bellen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:29

myk_en_shant schreef:
Het is simpel te laten maken bij de zadelmaker, die zet dan nieuwe stijgbeugelhaken in. Wat de kosten hiervoor zijn weet ik niet, daarvoor moet je een zadelmaker bellen.

Simpel is het niet, want wil je er goed kunnen ontkom je er bijna niet aan om de gehele zitting eerst te verwijderen... :Y)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:32

Dit soort zaken altijd terugsturen naar de fabrikant.
Meestal ben je dan het goedkoopste uit omdat die alle passende onderdelen hebben liggen.

Ik begin er eigenlijk niet aan behalve als de fabrikant niet meer bestaat.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 07-01-16 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 21:32

Flevolander schreef:
myk_en_shant schreef:

Simpel is het niet, want wil je er goed kunnen ontkom je er bijna niet aan om de gehele zitting eerst te verwijderen... :Y)

Gelukkig is het zadel niet van mij :o
Hebben een paar 2e hands zadels meegekregen om uit te proberen. Niet goed? Gewoon terugbrengen. Maar aangezien dit zadel me erg aansprak wou ik toch wat weten over de beugelriemhouders :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:37

Flevolander schreef:
myk_en_shant schreef:

Voor een zadelmaker is het gesneden koek, wel veel sloopwerk, maar prima te doen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:29

myk_en_shant schreef:
Flevolander schreef:

Voor een zadelmaker is het gesneden koek, wel veel sloopwerk, maar prima te doen.

Eerlijk gezegd zou ik het als het een erg oud tweedehandsje is het mijn werk niet waard vinden.. :o

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:12

Het zadel moet het idd wel waard zijn, maar dat is met elke reperatie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:35

Tja, Kiefermeuk, je bent niet de eerste. Helaas is het laten vervangen van zo'n onderdeel duur. Je moet het gehele zadel namelijk 'afbreken' voor je hier goed bijkunt. Het zit vastgeschroefd op een kale boom namelijk.
Wat ik zou doen is de beugelriem vastzetten met een stukje ijzerdraad, kan ie er nooit meer uitglijden. Onveilig? nee hoor, want een beugelriem verliezen is gevaarlijker. Ik heb dit ook wel gedaan bij een Stubbenzadel waar ik bij 1 bepaald paard anders de beugelriemen uit de haken sprong. Daar was niets lam, maar dat paard sprong zo raar. Bij andere paarden kon het ijzerdraadje weer weg. Ik vind een lamme of kapotte beugelriemhaak veel gevaarlijker, of stiksels van een beugelriem die niet 100% meer zijn.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:40

Ik zou het wel laten repareren als je bijv. al een nieuwe vulling wilt waarbij het zadel al compleet uit elkaar moet. Zo niet.... zou ik er niet mee rijden. Je paard hoeft maar een of twee gekke sprongen te maken en je mist een beugel. Veiligheid boven alles.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:43

Karlijnxxx schreef:
Ik zou het wel laten repareren als je bijv. al een nieuwe vulling wilt waarbij het zadel al compleet uit elkaar moet. Zo niet.... zou ik er niet mee rijden. Je paard hoeft maar een of twee gekke sprongen te maken en je mist een beugel. Veiligheid boven alles.

Je bent er dan nog niet, want je moet meer uitkleden dan alleen de kussens loshalen. De haak zit vast onder het rokje en daar kom je niet mooi bij zonder dus ook dat los te halen.

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 20:38

Bedankt voor alle reacties. Zadel past mooi op de rug maar brengen het morgen toch terug. Helaas. Vind het jammer dat ze zoiets nog verkopen. Ik ga weer verder in de zoektocht naar het perfecte zadel!
Groetjes!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:24

myk_en_shant schreef:

Simpel is het niet, want wil je er goed kunnen ontkom je er bijna niet aan om de gehele zitting eerst te verwijderen...

Leef je uit! Ik haat kieffers om te slopen en dit is ook nog een kunststof boom. De vuilnisbak in ermee. Echt gevaarlijk om mee te rijden. Er is een orionmet hetzelfde euvel. Die maak ik vrij makkelijk. Deze kieffer zal dat te duur vinden. Het hele zadel moet ervoor open.