Ik heb 2 New Forest C pony's, waar ik nu twee dezelfde Wintec vzh 500 cair op heb liggen. Volgens de osteopaat liggen ze niet goed, dus ben ik op zoek naar wat anders.
Wie weet een goed zadel in de prijsklasse 400-900 euro?
Mijn wensen: Veelzijdigheidszadel 16,5 inch Bruine kleur
idefix4
Geplaatst: 06-01-16 20:18
Ikke! Ik laat ze op maat maken in Engeland! En dan heb je een kwalitatief zeer goed zadel. En daar komt de forest vandaan, dus grote kans dat ze er een goede boom voor hebben. Wintec vind ik ook niet de oplossing voor deze pony's. Die zijn vaak te recht en ze zijn vrij lang opgebouwd. Net als Prestige. In Engeland staat verder Thorowgood nog goed bekend om korte zadels. En King's Saddlery, maar die zijn duurder.
Momenteel heb ik verder nog een tweedehands 16" ponyclubzadel liggen van Barnsby uit Engeland. Al een wat ouder zadel, redelijk vlak opgebouwd. En ja, hij is ook nog eens bruin. Ik vind pony's de leukste klantjes om zadels op aan te meten. Heel dankbaar altijd.
Je zou naar Tekna zadeltjes kunnen kijken. De club kost maar 400 euro. Ik heb de s- line. Ik geloof dat die 800 was. Echt een super zadel. Maar laat wel een zadelpasser er naar kijken, zelf kun je dit niet beoordelen.
Tekna is net zo recht als Wintec. Die past vermoedelijk ook niet. Maar het is inderdaad te proberen.
Zoe_97
Geplaatst: 06-01-16 20:58
idefix4 schreef:
Tekna is net zo recht als Wintec. Die past vermoedelijk ook niet. Maar het is inderdaad te proberen.
Tekna is heel anders van vorm hoor. Ik had eerst een wintec 500 dressuur. Maar lag echt niet goed. Nu dus tekna s-line en die ligt als een huis. De kussens hebben meer 'diepte'. Ofwel diepte is niet het juiste woord. Maar ik weet niet hoe ik dat het beste beschrijf.
Ik heb 3 soorten wintec. De 250 past overal op. De 2000 en 500 vind ik soms lastiger.
Lous
Geplaatst: 11-01-16 21:34
Laat een zadelpasser komen met verschillende zadels. In jouw prijsklasse is vast wel iets te vinden. Daarnaast een goed passend zadel is niet merkafhankelijk.
Mee eens. Maar ik ben niet voor niets in ponyzadels gaan verdiepen. Ze worden bar weinig aangeboden. En dan is het vaak of wintec of rider pro. Een pony verdient beter
FHS
Geplaatst: 14-01-16 22:57
Thorowgood en Kent & Masters hebben prima kwaliteit ponyzadels. Worden in Engeland gemaakt, hebben een verwisselbaar kopijzer en een behoorlijk uitgebreid assortiment vanaf 15". Ik help jullie graag aan een passend exemplaar
maar als de osteo aangeeft dat ze niet goed liggen, dan kan ze je toch ook uitleggen wat voor type zadels beter liggen..
en met die informatie contact opnemen met een zadelmaker die met verschillende exemplaren langs kan komen en precies kan zien voor je wat wel goed ligt?
Goede keuze om de zadelmaker te laten komen. Zo weet je meteen wat voor zadel je nodig hebt
idefix4
Geplaatst: 19-01-16 22:58
Ik weet er alles van! Vandaar dat ik me in die kleine maatjes ben gaan verdiepen. Ik heb er momenteel geen liggen van 15. Ze vliegen uit mijn handen. Wel 16 inch. Hopelijk snel weer een 15 inch, want ik wil er altijd 1 op voorraad hebben. Wat voor type pony is het? Mijn zadeltjes passen heel mooi op Welshpony´s en Dartmoortjes. Dit jaar wil ik ze zelf gaan maken. Ben de Engelsen een beetje beu. 3 maanden wachten op een zadel vind ik te lang.