GPG stijgbeugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

GPG stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:16

Hoi Bokt,

Na wat zoeken naar verende beugels,
kwam ik uit bij GPG stijgbeugels.
En per toeval kon ik een setje op marktplaats overkopen van iemand. Het pakketje is vandaag aangekomen.
Maar ik snap niet goed, hoe het werkt. Ik had gevraagd of ze nog goed waren en diegene zei, dat ze nog naar behoren werkte en goed veren. (Dus daar ga ik ook wel gewoon van uit.) Echter, nu krijg ik er zelf geen verende beweging in, ze draaien wel soepel. Wel toegegeven dat ik het met mijn handen heb geprobeerd, want heb ze ook nog niet aan mijn zadel gehad. Dus wellicht veren ze daarom niet, omdat ze meer gewicht nodig hebben van mijn hele lichaamsgewicht? Of kan er misschien iets stuk zijn? Ik zag namelijk dat je er soms ook andere veren in moet zetten?

Iemand met meer ervaring bij deze beugels? Tips? Ideeën? Ik hoor het heel graag. :j

Veulen84

Re: GPG stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 01:03

Die van mij veren ook niet als ik ze met de hand probeer te bewegen. Je kan het wel controleren hoor. Er zit een zwarte dop op. Als je die er af pulkt kun je er in kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:11

Oh ok! Goed om te weten. Ik kreeg alleen ook weinig beweging g in de zwarte dop haha. Laat mijn vriend dr wel eens even goed naar kijken dan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:46

Even een schroef in dat gaatje draaien. Daar zit namelijk schroefdraad in. Daarna trek je hem er zo uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:06

Ik zit er zojuist na te kijken. Het zwarte dopje zou ik er zo uit kunnen halen. Die zitten los. Maar ik krijg met geen mogelijkheid die staafjes los.
Er zit ook hoogte verschil in de zwarte dopjes.(krijg hem er ook niet verder in.) Bij de een zou ik er geen beugelriem tussendoor kunnen krijgen bij de ander makkelijk.

Ben bang dat ik de staafjes dol draai. Ik laat mijn vriend er vanavond nog maar even naar kijken.

Afbeelding
Afbeelding

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:27

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:35

Ik zou ze eerst even aan je zadel hangen en proberen. Bij mij veren ze dan pas ;-)
Héle fijne beugels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:18

Oh er is blijkbaar nog een verschil ook hahaha misschien is dit een oud model?
Ik weet inmiddels dat ze wel veren :j
Maar het zit nog niet goed in elkaar.
Heb al geprobeerd met schroevendraaiers en tangen. Zo nog een nieuwe poging!

Bedankt voor het meedenken

Ik hoop ook dat ze mij net zo goed bevallen :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:00

Ik heb de adapters van gpg gehad maar heb er qua vering altijd maar weinig van gemerkt. Mijn zadelmaker zei ook je moet heel veel kracht zetten om de vering te voelen en dat is ook de bedoeling er niet van. Misschien dat de beugels beter werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:41

Ik heb ze inmiddels aan mijn zadel, en veren doen ze absoluut! Heerlijk vind ik het. Geen pijn aan enkels meer! :))

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:40

MISTRAL94 schreef:
Ik heb de adapters van gpg gehad maar heb er qua vering altijd maar weinig van gemerkt. Mijn zadelmaker zei ook je moet heel veel kracht zetten om de vering te voelen en dat is ook de bedoeling er niet van. Misschien dat de beugels beter werken?

Ze moeten sterk genoeg zijn om je steun te geven, maar wel mee te geven. Maar onder de 'druk' van je lichaam veren ze prima. Maar met je hand druk je ze niet zo even in. Daar is echt wel meer kilootjes voor nodig.

Fijn dat ze goed zijn ts.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:52

Ik rijd er ook al jaren mee. Jij heb het oude model met lange buis. Die kan tegen je scheenbeen aan tikken. Daarna zijn de kortere modellen in omloop gekomen.

Ik heb ooit mijn rechterenkel verbrijzeld. Draai de beugels om de paar maand uit elkaar. Zwarte dop eraf. Wat vet eraan en linkerbeugel draai ik 10x om en rechterbeugel 4x. Zonder kan ik niet meer rijden. Teveel last van de enkels.

Wel ooit gehad dat er een veer gesprongen was, toen heb ik er nieuwe veren in gedaan. En probleem opgelost.

Fijn dat ze goed bevallen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:29

Ik kwam er idd achter dat ik een oud model heb. Jammer. Maar heb er geen last van. Ben wel benieuwd of ik er nu nog nieuwe veren van kan bestellen dan, mocht dat nodig zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:55

Dan zou je even gpg moeten mailen maar zal vast wel lukken.

Hier ook altijd gpg gehad, de enige echt verende beugels, een hele opluchting voor m'n knieen. :j