Ik ben opzoek naar een nieuw bit. Vandaag heb ik een Sprenger Dynamic RS watertrens mogen uitproberen en dat reed geweldig fijn!
Nu zit ik met het probleem dat mijn paard 'eeltbultjes' of littekenweefsel o.i.d. in haar mondhoeken heeft (al zolang ik me kan herinneren). Ik rijd zelf dan ook met een bustrens (of bitloos), omdat ik het idee heb dat dit zorgt voor minder losse velletjes of ander ongemak.Nu weet ik niet of de vooruitgang door de vorm, de kanteling, het dikteverschil (16 naar 14 mm) of door de overgang naar een watertrens komt. Daarom vraag ik me af of je deze bitten kan uitproberen ergens.
Verder vroeg ik me ook af wat jullie algemene ervaringen zijn. Andere bitten aanraden (die misschien hetzelfde effect hebben, maar minder pijn doen in mijn portemonnee
) wordt ook gewaardeerd.En natuurlijk ook tips over de meest vriendelijke bitten voor mondhoeken.

Bij voorbaat dank!
. Het is natuurlijk wel een langdurige investering, nouja ik denk er nog over na... Bitringen heb ik gehad ja, maar ik denk dat die niet zoveel uithaalde. Jij alvast succes met je zoektocht!