Fem schreef:Maar die van mij kan niet eens andersom, dan zit de singel in de beenholtes van mijn paard te prikken...
Die van Tekna wil ik eigenlijk niet eens anatomisch gevormd noemen, het is echt maar een minimaal verschil, je moet er bijna een meetlat naast leggen om te kijken wat de bolle en de holle kant is...
Hij is nogtans gewoon anatomisch hoor. Ik vind de singel van TS eerder geen anatomische. Net omdat die niet gewoon zorgt voor een 'anatomische' aansluiting, maar de ligging van je zadel aanpast. En dat staat bijna nergens vermeld. Het wordt wel gewoon anatomisch genoemd, maar ook de singels van bijvoorbeeld tekna worden anatomisch genoemd. Beide zijn het ze ook, maar met een compleet andere werking. Dat zou er wel bij die van TS vermeld moeten staan. Net zoals dat meestal bij een banaansingel wel vermeld staat.
Hij klinkt alsof hij fijn voor je paard zit, maar als hij niet nodig is, gebruik je hem beter niet. Voor sommige paarden is dit inderdaad fijner. Maar is hetzelfde als een bontje, als het niet nodig is gebruik je het beter niet anders veranderd de ligging van je zadel.
Hilary schreef:Als de singelplek te veel naar voren zit, heeft je zadel dus de neiging om naar voren te schuiven. De bolling moet dan ook naar voren, zoals te zien is op het plaatje van Marjo89. Mijn zadelmaker (Herman van de Bunt, Country Mill) heeft het zo bij mijn paard (singelplek te ver naar voren) laten zien.
Klopt, en bij een singelplek te ver naar achteren andersom. Maar als de singelplek juist zit, gebruik je hem beter niet.