Ik ben van de grote paarden die ik goed kon inschatten nu overgestapt naar een kleine pony. Deze schattige man komt vrijdag en ik dacht een passende deken gescoord te hebben maar twijfel nu enorm. Ik heb helaas alleen zijn schofthoogte en dat is 112 cm. De huidige eigenaar zijn oudere mensen en die wil ik niet lastig vallen met vragen om hem op te gaan meten.
Maar hij staat nu al sinds oktober op stal en komt bij mij meteen in het weiland te staan. Gezien de weersverwachtingen heeft hij gewoon een deken nodig. Alleen de maat.. welke?
Het is een slank tot normale gebouwde A pony (geen stevige shet met buik dus). Ik heb nu een bucas 4"6 liggen welke volgens de maattabel van agradi goed zou moeten zijn maar als ik hen zo zie is hij veel te groot. Zoek ik dan andere sites op adviseren ze een 4"3 of zelfs een 4"0.
Dus graaaag advies van pony eigenaren met bucas / horse ware ervaring. Ik snap dat meten weten is in dit geval maar dat is voor nu geen optie.
Dat is heel moeilijk inschatten. Als ik jou was zou ik bij De Paardendrogist ook dekens in 4'0 en 4'3 bestellen en dan wat niet past terugsturen, zij hebben een goede retourservice
Dank je maar ik weet hoe ik moet meten. Probleem is dat dat dus nu niet kan en ik wel een enigsinds passende deken nodig heb voor dit paardje.. vandaar het advies.. ik hoor graag van mensen met een slank paardje van 112 wat voor dekenaat ik hebben..
tamary
Geplaatst: 04-01-16 10:37
Welshje was 145 (4.6) op die stokmaat net te groot, dus schat 135 (wat dan 4.3 zou moeten zijn in UK maat).
Veulen84
Geplaatst: 04-01-16 12:38
Niet 100% het zelfde, maar komt meestal meer in de buurt dan de meeste tabellen. Mijn ervaring is dat bucas net iets kleiner valt.
Dank jullie wel.. ik heb de verkoper gebeld en uitlegt wat de bedoeling is dus hij gaat de bovenlengte voor me meten. Dan weet ik in ieder geval meer. Als jou tabel klopt Veulen84 dan moet ik snel beide dekens gaan ruilen want dan zijn ze inderdaad een maatje te groot
Dit zijn de maattabellen die we krijgen. Voor bucas heb ik er ook 1, maar die is al wat ouder. Dus weet niet zeker of dat 100% klopt. Daar geven ze een 3'9" bij 114 cm.
Ik heb een bucas freedom Light besteld in een 4"6 omdat dat volgens de maattabellen van de verkoper zou zijn voor een schofthoogte van 108 tot 115. Heb hiervan de bovenlengte gemeten en die is 105 cm.. dus dat zou dan een 5"0 zijn in deze tabel.. Ik snap er nu al niets meer van haha.. maargoed ik krijg hopelijk vandaag nog een appje met zijn bovenlengte en dan ga ik thuis nog eens goed meten. En hopelijk kan ik hem nog vlot ruilen..
Cemlys
Geplaatst: 04-01-16 12:52
Mijn welshjes van 1.15 hebben 4'9, maar als hij smal is dan heb je waarschijnlijk kleiner nodig. Idd gewoon meten. Bovenmaat maakt nog niet zoveel uit maar denk dat vooral de ondermaat belangrijk is. Hij zal mss smaller in de borst/schouder zijn
Zou gewoon even wachten tot hij er is en dan alles goed meten en bekijken. Eén of twee daagjes met een iets te grote deken krijgt hij niks van, hoor
pien_2010
Geplaatst: 04-01-16 12:58
[SV] [Centraal] Alle vragen over dekens #03. is het centrale topic waar ook veel ervaring is met het merk deken dat jij zoekt. Daar zul je zeker antwoord krijgen op je vraag. Ik zet hier dan ook een slotje.