Trust locked bustrens of d-trens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goldenhaf

Trust locked bustrens of d-trens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 23:01

Afbeelding

Wie heeft er ervaring met de bustrens of d-trens van trust, met het ( joint) locked systeem.

En wie deze evt liggen 2e hands 12,5 cm te koop mag ook reageren uiteraard!

Nieuw niet verkrijgbaar eerst als " testbit" voor het te kopen helaas ivm het sweet iron aan het bit wat na gebruik gaat verkleuren ( in elk geval niet bij mij in de buurt).

Graag hoor ik jullie meningen over dit bit...

Goldenhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 23:02

Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:58

ik heb een Sprenger bit die locked joints heeft. Een dubbel gebroken watertrens. Voor veel paarden is het een fijn bit omdat het nergens knijpt/prikt als de teugels aangenomen worden.
Mijne is 12,5 en ligt niks te doen (mijn paard heeft maat 13,5)

Goldenhaf

Re: Trust locked bustrens of d-trens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:33

Over het algemeen ben ik niet zoz'n fan van de watertrens ivm de losse ringen...
Maar heb je een foto , met name van dat locked systeem op dat type Daphne?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:40

Janyna schreef:
Over het algemeen ben ik niet zoz'n fan van de watertrens ivm de losse ringen...

Ik zal vanavond foto's er van maken.
Om te zien is het een normale dubbelgebrokentrens met een gemiddelde dikte. Verder zie je niet zo zeer dat hij lockt is (wat je bij die trust op het plaatje overduidelijk ziet door die punt) Het zit verwerkt tussen de schakels waardoor de trens mooi in een rond boogje blijft staan.

http://i64.tinypic.com/2aezchu.jpg
^^ plaatje van internet. Dit is de maximum dat hij doorbuigt. Een mooie ronde boog ipv dubbel te kunnen vouwen. de andere kant op is hij helemaal los en wel dubbel te vouwen.

Goldenhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 10:03

Daphneeeej schreef:
Janyna schreef:

Ik zal vanavond foto's er van maken.
Om te zien is het een normale dubbelgebrokentrens met een gemiddelde dikte. Verder zie je niet zo zeer dat hij lockt is (wat je bij die trust op het plaatje overduidelijk ziet door die punt) Het zit verwerkt tussen de schakels waardoor de trens mooi in een rond boogje blijft staan.

http://i64.tinypic.com/2aezchu.jpg
^^ plaatje van internet. Dit is de maximum dat hij doorbuigt. Een mooie ronde boog ipv dubbel te kunnen vouwen. de andere kant op is hij helemaal los en wel dubbel te vouwen.

Had je nog foto's Daphne?

oscar1996

Re: Trust locked bustrens of d-trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:09

Ik heb zo'n trust bit voor mijn jonge paard. Hij loopt er echt superfijn op.
Bit ligt mooi stil in de mond en mijn paard neemt hem fijn aan.

Ik heb hem wel een week kunnen testen van de ruitersport zaak. Als ik hem dan toch niet wilde koste mij dit 10% van het aankoop bedrag, zodat het bit terug kon naar trust om het laagje weer bij te werken dat op het bit zit.

Een vriendin van mij werkt voor trust ik kan haar wel eventueel vragen waar er ergens bij jou in de buurt iets is waar je het bit wel kan uitproberen.