Beschermhoes voor sperriem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

Beschermhoes voor sperriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:15

Dag allen,

Ik ben op zoek naar de oplossing, wie kan mij hierbij helpen?

Mijn paard heeft een erg gevoelige huid en krijgt mij het minst of geringste plooitje al kale plekken, zo lijkt ze tegenwoordig meer op een ingepakt bont paard met rijden :+
Op moment krijgt ze er veel kale plakken van de sperriem rondom de mond.
De sperriem zit niet te strak, ook niet te los.

Van vroeger uit kon je van die speciale kleine sokjes krijgen om rondom de sperriem te doen, helaas kan ik ze tot op heden nergens meer vinden, iemand een idee waar ik deze zou kunnen aanschaffen?

Of heeft iemand anders de oplossing? Herkent iemand dit?

Leen

Re: Beschermhoes voor sperriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:18

Heb je de sperriem wel nodig? Anders zou ik hem gewoon aflaten. In feite heeft hij weinig nut, behalve de mond dicht te houden, maar dat is dan weer symptoombestrijden voor een ander probleem.

Ik zou hem persoonlijk gewoon weglaten. Ik ken wel meer paarden die dit kregen, vaak gingen ze er smeersels zoals vaseline op doen. Maar ook dat hielp allemaal niet en uiteindelijk werden ze allemaal zonder sperriem gereden.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:21

Misschien je materiaal eens grondig schoonmaken en in het vet zetten, dit helpt vaak erg goed... Weet niet of je dit al eens gedaan hebt natuurlijk. Ik vrees dat een sokje rond de sperriem ook niet zal helpen aangezien vuil schuurplekjes veroorzaakt. Dat sokje wordt ook gewoon nat en vies door het rijden, dan droogt het weer op en wordt hard en dan heb je gelijk nog veel ergere wrijving. Misschien is het inderdaad best om hem tijdelijk even af te laten :)

Narcissa

Re: Beschermhoes voor sperriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:14

Ik zou hem ook aflaten. Rij nu mijn eigen merrie ook al een week zonder sperriem, met een hoge neusriem. Ze loopt veel beter zo.