Zadel vegen in je dekje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinexlevi

Zadel vegen in je dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 15:02

Afbeelding voor

Afbeelding na

Hee beste bokkers *\o/*
Ik weet niet of hier al een topic over is ik kon hem namelijk niet vinden. Maar hebben jullie ook last van de zwarte/bruine vegen in je dekje van je zadel? De oplossing is ossengal zeep <3 je lost hier een beetje van op in een bakje warm water en gebruik daarna een wonder sponsje van bijv de action deze doop je even in het middeltje en dan het dekje er mee schoonmaken en laten drogen. En dan verdwijnen alle vlekken als sneeuw voor de zon :D

Elpharo

Re: Zadel vegen in je dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:04

Wouw, dat ziet er netjes uit! Ik heb dat inderdaad ook wel op dekjes...ga dit es proberen. Toch ook overal goed voor heh, Ossegal zeep :)

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:18

Goede tip die ga ik onthouden +:)+

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:22

Ik gebruik het inderdaad ook al jaren voor mijn dekjes, ideaal! :D

Brenda_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:32

dat is een goede tip!

gelukkig zitten die vlekken altijd toch redelijk onder je zadel dus ik vind het nooit zo heel erg, maar als je het er makkelijk uit krijgt is her nog beter natuurlijk!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:33

Ik heb een flesje ossengalzeep met spons erop van de Action, werkt ook super inderdaad!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 07:57

Yup, werkt goed :)! Of citroentje (weet niet hoe het anders te noemen, is een zeepje in de vorm van een citroen voor stoffen) werkt ook super goed!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:17

Werkt het ook met een normale spons? Anders ga ik het zo even proberen!
Wat is eigenlijk het verschil tussen een wonderspons en een normale?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:23

ik verbaas me er altijd in hoe mensen die vlekken krijgen. Ik heb mijn paard al bijna 7 jaar. Al 4/5 verschillende zadels gehad en echt nooit vlekken in mijn dekjes.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:27

Zoe_97 schreef:
ik verbaas me er altijd in hoe mensen die vlekken krijgen. Ik heb mijn paard al bijna 7 jaar. Al 4/5 verschillende zadels gehad en echt nooit vlekken in mijn dekjes.

Het is niet dat je er aan kan doen, mijn gloednieuwe zadel, geeft na een jaar nog altijd mega zwart af op mijn kledij en op mijn dekjes

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:29

The_Cat schreef:
Zoe_97 schreef:

Het is niet dat je er aan kan doen, mijn gloednieuwe zadel, geeft na een jaar nog altijd mega zwart af op mijn kledij en op mijn dekjes

Zo bedoelde ik het ook niet. Misschien wat slecht uitgedrukt, maar ik bedoel gewoon hoe het komt dat sommige het krijgen en sommige niet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:34

Ah zo, ja ik vind het ook vreemd. Mijn zadelmaker was er ook over verbaasd dat mijn zadel zo hard af gaf. Je hebt het of je hebt het niet blijkbaar :( pech zeker?

Sommige zadels worden ook geverfd wanneer ze 2de hands zijn, daar zie je dat wel vaker

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:35

Mijn zadel geeft nog meer af dan die van ts, zadel is nu zon 8 jaar oud. Ik heb het nieuw gekocht. Ik krijg de meeste vlekken er dan ook niet echt meer uit, ook niet met ossegal of Vanish.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:36

Het probleem is ook, wanneer je er te lang met wacht, dat het inderdaad spijtig genoeg bijna onmogelijk wordt, want ga je te agressief spul gebruiken, krijg je alles er mee af (zelfs de kleur {:)-:( )

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:39

Ja dus je moet eigenlijk na 1 keer rijden je dekje alweer wassen en dat doe ik dus niet! Na 1 uurtje ga ik echt niet wassen, dekje is verder niet echt vies dan. En ik ga toch echt wassen om alleen de zadelvegen eruit te krijgen, ken te gek ok!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:41

Nee das waar :) Ik doe het zelf ook niet. Ik vind het soms alleen zonde wanneer je die zwarte vegen ziet. Gelukkig zie het niet als het zadel er op ligt

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:59

Bamii schreef:
Werkt het ook met een normale spons? Anders ga ik het zo even proberen!
Wat is eigenlijk het verschil tussen een wonderspons en een normale?

Normale spons kan wel hoor denk ik maar dan blijf je het toch nog een beetje zien. Geen iedee waarom wonder spons zo goed werkt haha maar tis echt wonder! :j

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 22:00

Zoe_97 schreef:

Ligt ook beetje aan hoe je je zadel onderhoud denk ik want het zijn leer strepen en die zijn ook vettig. :D