Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MiniMouse schreef:€30 euro voor een bit zoals jij beschrijft (dubbel gebroken bus) is zeker geen verkeerde prijs. Ik zou niet beknibbelen op een goed bit. Of je moet hem toevallig in goede staat tweedehands kunnen krijgen.
MiniMouse schreef:€30 euro voor een bit zoals jij beschrijft (dubbel gebroken bus) is zeker geen verkeerde prijs. Ik zou niet beknibbelen op een goed bit. Of je moet hem toevallig in goede staat tweedehands kunnen krijgen.
Jolien87 schreef:MiniMouse schreef:€30 euro voor een bit zoals jij beschrijft (dubbel gebroken bus) is zeker geen verkeerde prijs. Ik zou niet beknibbelen op een goed bit. Of je moet hem toevallig in goede staat tweedehands kunnen krijgen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Zie het als schoenen: daar kun je ook beter wat meer voor betalen zodat je zeker weet dat ze goed zitten in plaats van goedkope gympjes bij de Aktieschoen scoren die een stuk minder comfort geven.
Heb je al eens goed naar het verschil tussen een bustrens en een watertrens gekeken? Hier zit een wezenlijk verschil tussen.
Overigens vind ik €30 voor een bit echt geen verkeerde prijs.
Amaris schreef:weet je dan eigenlijk het wezenlijke verschil dan tussen een bustrens en watertrens.
En zit er nog verschil in de dikte tussen jouw bit en dat van je vriendin?

kiwiwitje schreef:En , ik bedoel dit niet als kritiek, maar het kan zomaar zijn dat als er een andere ruiter op jouw paard rijd met het zelfde bit dat een watertrens ook prima is voor hem.
Net als het vriendelijk rijden, valt of staat het (buiten de pasvorm uiteraard) ook met de ruiterhand. En omdat een watertrens dus beweeglijker is, kan dat nu in jouw nadeel werken. Dus als ene bustrensje fijner is, zeker doen. Je kan ook altijd nog een bitfitter laten komen. Net zoiets als een zadelmaker maar dan voor je bit!
succes! OneAndOnlyx schreef:kiwiwitje schreef:En , ik bedoel dit niet als kritiek, maar het kan zomaar zijn dat als er een andere ruiter op jouw paard rijd met het zelfde bit dat een watertrens ook prima is voor hem.
Net als het vriendelijk rijden, valt of staat het (buiten de pasvorm uiteraard) ook met de ruiterhand. En omdat een watertrens dus beweeglijker is, kan dat nu in jouw nadeel werken. Dus als ene bustrensje fijner is, zeker doen. Je kan ook altijd nog een bitfitter laten komen. Net zoiets als een zadelmaker maar dan voor je bit!
Dat zou ook zomaar kunnen inderdaad. Ik heb veel moeite mijn handen stil te houden(het gaat wel steeds beter sinds ik tips heb gehad!) maar tegelijkertijd krijgt mijn paard aan één kant een harde mondhoek omdat de aanleuning niet lekker gaat. Ik wil hem die harde mondhoek besparen door een ander bit te kopen. Hij heeft er misschien wel pijn aan en ik voel me er lekkerder door(heb nu echt het gevoel dat ik hem pijn doe, dat had ik met de bustrens helemaal niet). Ik ga even heel goed kijken naar de bustrens van mijn vriendin, exact opmeten(maar hij is geheel hetzelfde dacht ik) en dan koop ik volgende week die bustrens. Heb momenteel een best wel laag budget dus helaas een bitfitter gaat hem niet worden..
. Op MP wel goedkoop gezien maar ik pas toch liever iets(en terugbrengen als het niet past) dan dat ik het koop en er niks aan heb. 119 euro is gewoon extreem veel geld voor mij(ben 17 jaar..) voor alleen een bitje. Dure aankoop is natuurlijk jaren lang plezier dat weet ik maar ik kan me dit helaas niet veroorloven. OneAndOnlyx schreef:Suzan_bobar: Mijn budget kan het helaas niet aan.. Is inderdaad een idee maar heb helaas die mogelijkheid niet.
Joolien: Dat is fijn! Ik hoop daar ook op!
Dees: Is het zeker. Ik merkte het meteen. En bij Agradi vind ik inderdaad een RVS dubbelgebroken maar wel met dik tussenstukje voor 16,77. Voor mij een hele mooie prijs. 30 euro kan ik me momenteel niet veroorloven voor een bit. Daar werk ik 3 weken voor en dat is net effe té. Sprenger heb ik gezien op de site van EJ en dat zijn al helemaal dure dingen. Op MP wel goedkoop gezien maar ik pas toch liever iets(en terugbrengen als het niet past) dan dat ik het koop en er niks aan heb. 119 euro is gewoon extreem veel geld voor mij(ben 17 jaar..) voor alleen een bitje. Dure aankoop is natuurlijk jaren lang plezier dat weet ik maar ik kan me dit helaas niet veroorloven.
kiwiwitje: Ga ik doen! Bedankt voor je hulp!!
Amaris schreef:Ik vind het dus echt onzin dat een bit >100 euro moet kosten. Zelf heb ik jaren gereden met deze dubbelgebroken bustrens:
http://www.agradi.nl/harrys-horse-bustr ... 11-5cm.htm
Hartstikke fijn bit.