Anatomica Orion

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Anatomica Orion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 10:32

In mijn omgeving is me opgevallen dat er meer types van de Anatomica Orion zijn. Van deze types is er een ouder type (?) in omloop waaraan het mij opviel dat de stijgbeugelhouders kapot kunnen gaan.

Het gaat om zadels met de houder zoals links op deze foto:
Afbeelding

Op deze foto zie je ook gelijk wat er gebeurd met de houders. Links een goede stijgbeugelhouder, in het midden eentje die al omgebogen is, en helemaal rechts zie je er een waarvan de versteviging is afgebroken. Je stijgbeugelriem blijft dan gegarandeerd niet zitten.

De zadels hebben een Engels logo van de SMS met code SS111 bovenaan het logo. Laat je zadel controleren door een erkende zadelmaker, want het breekt altijd af op het verkeerde moment!

Zo was een zadel dat ik laatst gerepareerd heb: Afbeelding
Afbeelding

Zo was het toen ik het had gerepareerd:
Afbeelding

Ik vervang altijd beide kanten, zodat het altijd symmetrisch blijft en om ongelukken in de toekomst te voorkomen.

Voor meer informatie kun je een PB sturen.

Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:01

Beste Anouk,

Het klopt inderdaad dat er op de zadels van het model Orion van 6 jaar en ouder dergelijke beugelriemhaken zijn gebruikt. Een niet te achterhalen productiebadge heeft de door jouw geschetste problemen. Het grootste deel heeft deze problemen niet.

Sinds er problemen met deze haken zijn gebleken is de Anatomica fabriek direct overgestapt naar de allerbeste kwaliteit beugelriemhaken van Sprenger uit Duitsland (bekend als producent van top kwaliteit bitten en stijgbeugels). Van deze beugelriemhaken is geen enkel mankement bekend.

Eigenaren van een Anatomica Orion met dergelijke problemen met de beugelriemhaken kunnen zich wenden tot de importeur van de Anatomica zadels. Deze zal samen met de Anatomica fabriek zorg dragen voor een kosteloze vervanging van de kapotte beugelriemhaken door de genoemde haken van Sprenger.

De gegevens van de importeur zijn als volgt:
Drunens Ruiterhuis
0416 373782

idefix4

Re: Anatomica Orion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 21:32

Dat is heel netjes van ze. Ik ben wel verbaasd dat deze actie er nu pas is? Het is echt heel gevaarlijk. En ik vermoedde al dat de bouwer dat al heeft ingezien, omdat het inderdaad om 1 serie gaat.