Zadel voor mn B-PONY

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisaahhx

Zadel voor mn B-PONY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 20:39

Heii,

Ik zoek een dressuurzadel voor mijn fors gebouwde B-PONY. Ik heb verschillende dingen opgemeten:
- Ruglengte met de schoft meegetelt is 105 cm.
- De boommaat is rond de 40 centimeter.

Zouden jullie weten hoeveel inches mijn pony ongeveer zou nodig hebben? Zelf zat ik te denken aan rond de 16 inch. laat de reacties maar komen !

lisaahhx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 17:06

heii,

Het zadel wat ik nu gebruik schuift veel naar voor op mn b pony. Ik zoek een fijn dressuurzadel van 15,5 t/m 16 inch met een 40 centimeter boom. Ik heb al verschillende mooie en betaalbare zadels langs zien komen:
- Riders Pride Dressuur.
- Rider Pro Neptunus.
- Rider Pro Kunstof Dressuurzadel.

Ik wil graag de ervaringen horen over deze zadels, voordat ik ze koop. Stuur anders een PB bericht als je zelf een zadel nog hebt liggen

Zoe_97

Re: Zadel voor mn B-PONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:08

een inchmaat is voor de ruiter zijn bibs, niet de pony. Wel kan je op een kleine pony geen grote inchmaat leggen. Je hebt duidelijk niet zelf de kunde een zadel aan t emeten of te kijken of het passend is. Ik rad je aan een zadelpasser te laten komen.

lisaahhx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 19:20

Zoe_97 schreef:
een inchmaat is voor de ruiter zijn bibs, niet de pony. Wel kan je op een kleine pony geen grote inchmaat leggen. Je hebt duidelijk niet zelf de kunde een zadel aan t emeten of te kijken of het passend is. Ik rad je aan een zadelpasser te laten komen.

zadelpasser is al geweest.. ik wou alleen de ervaringen met de zadels en of iemand er zelf nog 1 voor een goed prijsje had liggen

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:24

Ik heb alleen een Kunstof veelzijdigheid zadel

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:34

Ik heb dartmoor pony. Niets bleef er op liggen. Die heeft nu engels maatwerk. Voor 950 euro ligt er een keimooi zadel op dat ligt als een huis! Ik heb voor een brede b een demo zadel liggen 16". Je kan kijken of je die wat vindt? Dan weet je waar je op moet letten en of 16" zou passen. En ja die demo is te koop.

En ter aanvulling: ik heb nog geen brede pony gezien met een passende rider pro. Dan is wintec beter maar die vallen lang. Je kan ook nog aan thorowgood denken?

virginieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:42

Het aantal Inch is inderdaad jouw zitmaat. als je twijfelt tussen 15,5 en 16 inch zal je zelf op moeten zitten om te kijken welke het beste is voor je.
Zelf vond ik een kunststof zadel altijd wel fijn, lekker licht ook. Ik heb wel geen ervaring met de zadels dat je aangaf.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:56

idefix4 schreef:
Ik heb dartmoor pony. Niets bleef er op liggen. Die heeft nu engels maatwerk. Voor 950 euro ligt er een keimooi zadel op dat ligt als een huis! Ik heb voor een brede b een demo zadel liggen 16". Je kan kijken of je die wat vindt? Dan weet je waar je op moet letten en of 16" zou passen. En ja die demo is te koop.

En ter aanvulling: ik heb nog geen brede pony gezien met een passende rider pro. Dan is wintec beter maar die vallen lang. Je kan ook nog aan thorowgood denken?

Hier ook ik in mee. De zadels die je in je openingspost noemt heb ik zelden goed passend zien liggen.
Ik heb nu een Bates pony zadel, maar die zit in dezelfde prijsklasse als die van idefix

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:29

lisaahhx schreef:
heii,

Het zadel wat ik nu gebruik schuift veel naar voor op mn b pony. Ik zoek een fijn dressuurzadel van 15,5 t/m 16 inch met een 40 centimeter boom. Ik heb al verschillende mooie en betaalbare zadels langs zien komen:
- Riders Pride Dressuur.
- Rider Pro Neptunus.
- Rider Pro Kunstof Dressuurzadel.

Ik wil graag de ervaringen horen over deze zadels, voordat ik ze koop. Stuur anders een PB bericht als je zelf een zadel nog hebt liggen

Die laatste 2 zijn exact dezelfde ;) deze zadeltjes lijken wel ideaal met de "verwisselbare boom" maar eigenlijk kun je niet de hele boom verwisselen maar alleen het kopijzer. Hierdoor krijg je vaak een rare vorm van het zadel als je er een heel breed kopijwer in moet doen. Dus staar je er niet blind op dat dat altijd zal passen.

Ik denk dat je beter kunt kijken naar een 2e hands zadel met deze prijsklasse. Die houden ook nog hun waarde mocht je hem een leer willen verkopen.

lisaahhx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 14:02

Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb er nu een boomloos zadeltje opliggen van Freeride. Zit super lekker en past goed!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:31

Is dan een 2e hands barefoot London geen optie?
Daar zijn er een aantal in maat 0 van gemaakt!