Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zoe_97 schreef:een inchmaat is voor de ruiter zijn bibs, niet de pony. Wel kan je op een kleine pony geen grote inchmaat leggen. Je hebt duidelijk niet zelf de kunde een zadel aan t emeten of te kijken of het passend is. Ik rad je aan een zadelpasser te laten komen.
idefix4 schreef:Ik heb dartmoor pony. Niets bleef er op liggen. Die heeft nu engels maatwerk. Voor 950 euro ligt er een keimooi zadel op dat ligt als een huis! Ik heb voor een brede b een demo zadel liggen 16". Je kan kijken of je die wat vindt? Dan weet je waar je op moet letten en of 16" zou passen. En ja die demo is te koop.
En ter aanvulling: ik heb nog geen brede pony gezien met een passende rider pro. Dan is wintec beter maar die vallen lang. Je kan ook nog aan thorowgood denken?
lisaahhx schreef:heii,
Het zadel wat ik nu gebruik schuift veel naar voor op mn b pony. Ik zoek een fijn dressuurzadel van 15,5 t/m 16 inch met een 40 centimeter boom. Ik heb al verschillende mooie en betaalbare zadels langs zien komen:
- Riders Pride Dressuur.
- Rider Pro Neptunus.
- Rider Pro Kunstof Dressuurzadel.
Ik wil graag de ervaringen horen over deze zadels, voordat ik ze koop. Stuur anders een PB bericht als je zelf een zadel nog hebt liggen
deze zadeltjes lijken wel ideaal met de "verwisselbare boom" maar eigenlijk kun je niet de hele boom verwisselen maar alleen het kopijzer. Hierdoor krijg je vaak een rare vorm van het zadel als je er een heel breed kopijwer in moet doen. Dus staar je er niet blind op dat dat altijd zal passen.