Barebackpad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mogwai2009

Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 14:31

Hallo allemaal,
Ik was aan het denken om een barebackpad aan te schaffen en heb een beetje zitten Googlen en rondzoeken naar informatie, maar ik zie door de bomen het bos niet meer ;) liefst wil ik er eentje onder de 100-150 euro. Zijn er mensen die mij pads kunnen aanraden? Goede ervaringen met bepaalde merken of bepaalde pads?
Laat maar horen!
Alvast bedankt

elenaMM77

Re: Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:34

leest met interesse mee.
want ik wil er ook een, maar vooral om mee te proberen in eerste instantie..

ik wil daarom ook weten welke binnen het bovenstaande budget de moeite waard zijn,
de meeste goede zijn een heel stuk duurder.. maar voor mij dus gewoon om te ervaren en eventueel daarna over te stappen op een betere.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:38

Ik heb een zoutewelle bareback. Iets duurder en dus misschien wat langer sparen. Maar het is het dubbel en dwars waard! Zitten heel comfortabel en stevig en je paard vind het ook fijn! Misschien dat er afentoe eentje 2de hands aangeboden wordt.

Ik heb ook andere gehad maar vond die toch minder fijn of schuren op het paard bij de haren op de rug enz. Uiteindelijk flink spaarpot gemaakt en daar van een Zoutewelle gekocht.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:48

dat soort bedoel ik inderdaad als ik heb kunnen uitproberen of barebackpads in principe ook wat voor mij zijn kostolany, het is een behoorlijke uitgave als vervolgens blijkt dat ik het toch minder prettig vind en het nauwelijks zou gebruiken..

tenzij iemand mij er een week of twee een kan lenen/verhuren, zal ik zo een niet als eerste aankoop doen helaas.

hoe bepaal je overigens welke maat het beste is voor je paard/pony?

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:55

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:57

muzzy17 schreef:
http://www.horsetopshop.com/FRA-bareback-pad-Dardo

Ik heb de FRA Dardo. Zit goed en stevig blijft ook goed op het paard liggen. Ben er zeer tevreden over. Als deze versleten Is komt er weer dezelfde en is onder het budget :)

Een vriendin van mij heeft deze ook! Zit onwijs fijn!

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:58

elenaMM77 schreef:
dat soort bedoel ik inderdaad als ik heb kunnen uitproberen of barebackpads in principe ook wat voor mij zijn kostolany, het is een behoorlijke uitgave als vervolgens blijkt dat ik het toch minder prettig vind en het nauwelijks zou gebruiken..

tenzij iemand mij er een week of twee een kan lenen/verhuren, zal ik zo een niet als eerste aankoop doen helaas.

hoe bepaal je overigens welke maat het beste is voor je paard/pony?

Er zijn bedrijven waarbij je bbp kan testen. Vind je het niks kan je het terug sturen

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:59

De barefoot ride on pad is ook zeker de moeite, en als je graag extra comfort wil, kan je nog een extra wollen zitting erop kopen :). Ik heb ook nog een grandeur bbp gehad en die was echt super, maar is wel niet echt binnen je budget :=

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:08

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:37

Ik heb zelf een goedkope tweedehands merkloos gekocht. Maar daarnaast kan ik bbp van Emiel Voest aanraden!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:40

muzzy17 schreef:
http://www.horsetopshop.com/FRA-bareback-pad-Dardo

Ik heb de FRA Dardo. Zit goed en stevig blijft ook goed op het paard liggen. Ben er zeer tevreden over. Als deze versleten Is komt er weer dezelfde en is onder het budget :)

Deze kan ik ook aanraden, wat een fijn ding is het zeg! :D