Ervaringen Yellow Saddle maatwerk zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Ervaringen Yellow Saddle maatwerk zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 11:44

Hallo allemaal!

In mijn zoektocht naar een maatwerk springzadel kwam ik Yellow Saddle tegen. Kan er nog weinig over vinden op internet of hier op bokt. Vandaar mijn vraag of er iemand al ervaring mee heeft?

Website; http://www.yellowsaddle.nl/index.php?la ... ction=home

Alvast bedankt :wave:

Mungbean

Re: Ervaringen Yellow Saddle maatwerk zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:01

Dat is een Engels zadel waar de verkoper een eigen ontwerp van heeft laten maken (zoals Hulsebos, Brand, etc)
De kwaliteit is dus geheid goed, maar alles valt of staat met de kundigheid van de passer.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 14:29

Sizzle schreef:
Dat is een Engels zadel waar de verkoper een eigen ontwerp van heeft laten maken (zoals Hulsebos, Brand, etc)
De kwaliteit is dus geheid goed, maar alles valt of staat met de kundigheid van de passer.

Ja dat had ik al begrepen, vandaar dat ik ervaringen zoek van specifiek Yellow qua het aanmeten. :)

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:15

Hoi! Ik heb zeer goede ervaringen met Yellow Saddle! Tot nu toe het enige zadel wat goed ligt op mijn merrie met hoge schoft en rechte korte rug.

Zadels worden helemaal op maat gemaakt (dus niet alleen een kleurtje kiezen, maar ook leersoorten, vullingen, kussens, noem maar op.)

Voor meer info mag je altijd een pb'tje sturen :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:42

Yellow is van Irene van pas de deux ;) denk dat je daar veel meer hits op krijgt als je naar haar dienstverlening gaat zoeken.
Overigens is mijn ervaring heel goed met haar, komt mij erg vakkundig over en paard is echt verbeterd na het aanmeten van een zadel door haar(eerder niet gehad met andere zadels en passers)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:47

Een lesklante heeft er 1 voor haar merrie met zeer ongelijke schouders laten aanmeten. Overigens geen hoge schoft, juist wat rond paard. Zeer tevreden over wat ik zie. Mooi zadel en handig design met teruggesneden zweetblad zodat de schouders vrijer liggen. Paard is fijn aan het verbeteren, zadel geeft daar de ruimte voor. Niet aangemeten door Irene maar door Marjolein begreep ik. Mijn ervaring met Pas de deux is sowieso positief wbt mogelijkheid tot overleg en kundigheid. Wel een beetje warrig af en toe :D
Wat voor zadel heb jij gekozen Calente?

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:30

Mijn zadel is ook door Marjolein aangemeten. Ik heb een dressuurzadel, ook met schoudervrijheid en nog wat aanpassingen, en dan nog wat aanpassingen voor mijzelf :)