gezocht: geschikte peesbeschermers fjord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

gezocht: geschikte peesbeschermers fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 18:52

Hoi bokkers

Voor mijn verzorgd fjord ben ik rustig aan aan het rondkijken voor nieuwe peesbeschermers. Ik heb nu 3 in 1 beschermers van eskadron, maar het klitteband begint slecht te worden.
Wegens een oude blessure op de kogel ben ik op zoek naar peesbeschermers die goed steun en bescherming bieden aan het kogelgewricht.
Ze moeten dienen voor zowel buiten rijden (dus zwaar terrein, tegen water kunnen, etc ) als dressuurmatig trainen. Springen doen we niet.

Even het eisen lijstje:
-steun bieden aan het kogelgewricht
-geschikt zijn voor terrein training; niet zwaar worden in water, blijven zitten bij doorgang water
-liever geen klittenband maar een ander systeem dat duurzamer is en niet losgaat in water
-geschikt voor een fjord, dus niet lang en smal van pasvorm

Ik heb op mijn lijstje van opties al de harrys horse grand prix staan, het model en de sluitingen spreken me erg aan. Maar ik ben erg benieuwd naar imput van bokt!

Groetjes , Renee

Charlottemv

Re: gezocht: geschikte peesbeschermers fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:01

Ik heb deze:

http://www.dejagerhemelum.nl/node/91

de hexa airflex

Ze beschermen heel goed maar wat ik ook vooral heel belangrijk vond is dat ze goed ventileren, anders is het wachten op een peesblessure.. Ik heb ze in het bruin en je zou ze kunnen overnemen, mijn nieuwe paard loopt zo wijdbeens dat ze niet nodig zijn zodoende heb ik ze maar 1 keer gebruikt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:01

Ik lees mee, mijn PRE heeft ook korte stevige pootjes.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 19:09

Pascalle, bedankt voor je input! Voldoen eigenlijk aan alle eisen behalve dat ik vrees dat ze het kogelgewricht niet beschermen waar nodig... ik kan van de betreffende foto niet helemaal goed oordelen en had het misschien niet duidelijk in de op staan maar ik zoek wel echt beschermers die het kogelgewricht redelijk omsluiten als het ware.

Azmay, gezellig ;)

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:12

Tri-zone.
Maat : S heeft de mijne, geweldige beschermers!