hoi Ik ben op zoek naar het geschikte bit voor mijn jonge pony. Hij is nu 2 jaar en 5maanden oud. Ik longeer hem nu af en toe met het touwhalster. Maar over 2/3 maanden wil ik longeren met bit. Ik ga nu wandelen met een bit in, maar vind de ringen gigantisch groot (70mm) voor zijn mondje.
Ik heb vernomen dat D trens en Kneveltrens meer steun geven aan de zijkant van het hoofd bij het sturen, en niet door de mond getrokken kan worden.
De jonge pony,s die we trainden kregen een ongebroken trens in met een kaptoom,soms van rubber{met een smaakje} om het te laten wennen aan een bit en het kauwen te stimuleren. Daarna Bus trens of een D trens,naar gelang de pony reageerde op het bit.
Wij hebben altijd een simpel dubbel gebroken bitje, trainen we ze overigens gewoon op door indien ze hem fijn aanpakken.
Art_Ificious
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-15 18:04
Hij heeft nu een Dubbelgebroken Bustrens Gold Maar de ringen vind ik echt vreselijk groot. Het bit is hier ook iets te hoog in de mond, maar dat veranderd niks aan de ringen.
Ik zou gaan voor een heel simpel bit, als hij wat ouder is kun je dan al een wat 'scherper' bit nemen m het zo te zeggen. Verder lijkt het mij fijn voor de pony om een appelbitje in te doen omdat hij nog jong is
Mijn jonge pony heeft nu een dubbelgebroken bitje in, maar ik merk dat hij soms wat onrustig in de mond is, dus voor hem ga ik een kneveltrens aanschaffen. Inderdaad zodat hij stabieler in de mond ligt
Ik werk voornamelijk bitloos maar heb een ongebroken Kimblewick liggen voor de verfijning. Ligt rustig in de mond en word daardoor makkelijk geaccepteerd door gevoeligere paardjes.