Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Matheno schreef:Toch eens benieuwd of iemand dit weet;
Ik heb een paard met een zeer hoge, maar ook lange schoft. Veel zadels passen dus niet, ondanks een teruggesneden kamer, omdat het zadel dan alsnog achter op de schoft duwt. Nu heb ik een Anatomica Orion gepast van een stalgenoot en deze lag perfect!
Nu ben ik alleen benieuwd naar zadels die ongeveer gelijk zijn aan dit model. Mijn paard is nog erg onbespierd, en ik vind het dan zonde om zo'n duur zadel aan te schaffen die hij misschien over een x aantal maanden niet meer past.
Dit zadel heeft dus een teruggesneden, hoge kamer met dikke kussens waardoor de schoft bij hem dus compleet vrij ligt.
Heeft iemand enig idee?
JustLizz schreef:En een tweedehandse anatomica orion? Volgens mij zijn die redelijk goed en betaalbaar tweedehands te krijgen?
Dorine92 schreef:Ik had dit zelfde probleem. Paard gekocht waarbij alle spieren precies op de verkeerde plek zaten. Geen spieren op de schouder en rug dus (wel een enorme onderhals). Maar ik wilde hem helemaal gaan trainen en had ook aan de zadelpasser aangegeven dat ik wat aan die spieren wilde gaan doen. Uiteindelijk was anatomica het enige wat kon passen, maar de zadelpasser zei dat hij er snel uit zou groeien qua bespiering. Daarom hebben we toen besloten een iets te brede anatomica te nemen, en met een prolite pad eronder de eerste periode uit te zingen. Nu heeft hij al meer spieren en heb ik de dikste laag blokjes al uit de prolite gehaald. Misschien ook een idee voor jou?

Silly1972 schreef:Je kan ook bij van Wijk uit Barneveld eens een Kentaur electra laten passen (hij komt aan huis), die heb ik aangeschaft na mijn Orion.
Er fijn zadel en niet al te duur.
En past op heel veel paarden
Vond ik heel erg jammer.