Zadel past niet meer in winterperiode

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cassandra145

Zadel past niet meer in winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 20:15

Hallo,
ik ben vandaag helaas tot de vaststelling gekomen dat het zadel van de pony waarmee ik rijd te groot geworden is. Het is zo toen ik hem nog gekocht had (zomerperiode) deze nog goed paste en nu helaas wat groot is. Hij is heel wat vermagerd maar dit zou eigen zijn aan de pony. De kans is dan ook groot dat hij in de zomer weer bijkomt en het zadel terug past. Nu mijn vraag is wat ik het best kan doen: een gel of iets in die aard kopen zo dat het zadel terug past of een ander zadel kopen met verstelbare boom zo dat ik in de winter en zomer van boom kan wisselen. Het is namelijk nu zo dat ik amper een vinger tussen de voorkant van het zadel krijg (als ik er op zit) terwijl ik er tijdens de zomer mijn hand tussen kreeg. Een zadelpasser laten komen is geen optie (het is mijn eigen pony niet).

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:22

Heb je al gevraagd aan de eigenaar of hij/zij de zadelmaker wil laten langskomen? :)

cassandra145

Re: Zadel past niet meer in winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 21:00

Ik heb het al eens gevraagd maar dit vind hij nutteloos (is wat ouderwets van gedacht). Dus zoiezo zou ik het zelf moeten betalen ook als is de pony later voor zijn kleinkinderen... Maar goed ik heb al gehoord dat een lamswol met uitsparingen goed zou helpen? Ik heb wel al veel negatieve reacties gelezen over het gebruik van wolletje. Het is zo dat het een heel moeilijke pony is om een passend zadel te vinden en deze was echt ideaal.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:10

Je schrijft dat het zadel te groot is.
Maar later dat je er nu nog maar een vinger tussen krijgt en zomers een hand :?
Als het zadel nu te ruim is en de eigenaar niet echt mee wilt werken kun je misschien eens kijken naar een pad met inlages.
Niet ideaal maar misschien wel beter passend te krijgen op die manier.

cassandra145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 17:10

Ik zei dat het nu te groot is (omdat hij heel wat vermagerd is door de winterperiode). Maar in de zomer past het zadel wel en is dus ook niet te groot.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:16

Ts bedoeld denk ik dat ze bij de schoft nu een vinger krijgt en in de zomer een hand. Pony wordt dun dus zadel 'zakt' naar beneden.

Ik zou ook kijken naar een bontje en zien of je het zadel daarmee passend krijgt. En pony goed bijvoeren zodat hij niet zo afvalt, is dat niet mogelijk? Dat is de oorzaak dus misschien kun je die beter aanpakken.

Ezzie2901

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:24

Ik heb dit probleem ook gehaad in de zomer zijn ze mooi op maat omdat ze dan op de wei konnen met voldoende gras wat steeds blijft groeien en in de winter is dat niet meer zo (het kan ook aan de pony liggen of aan zijn voerschema)een zadelbontje kopen helpt maar ik zo hem eerst goed passen en dan terug brengen dan dat kaartje er af halen en dan terug brengen

ik hoop dat dit je heeft geholpen :) :D :j /3