Het verzekeren van je harnachement op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Het verzekeren van je harnachement op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 18:08

Bij ons op stal (ik sta in pension met mijn paard) is er ongewenst bezoek langs geweest en vonden het nodig om een paar dingen mee te pikken. Nu is dit beperkt gebleven tot spullen van de pensionhouder wat erg sneu en vervelend is natuurlijk. Het zette mij echter wel aan het denken en ik vroeg mij af; wie, wat of welke verzekering betaald uit als bv de zadelkasten opengebroken worden en de zadels e.d worden gestolen?

Volgens mijn pensionhoudster is dat mijn verzekering, maar bij navraag blijkt dit niet het geval te zijn.
Op mijn vraag aan mijn verzekering of ik mij tegen diefstal van mijn harnachement kan verzekeren was hij duidelijk. Ik kan een buitenhuisverzekering afsluiten, maar die vergoed alleen 500 euro op jaarbasis.
De inhoud van mijn zadelkast valt niet onder mijn inboedel omdat het simpelweg niet bij mij thuis staat.

Hoe hebben jullie dat geregeld? Bestaat er wel zoiets als het verzekeren van je kostbare spullen op stal :?

Hilary

Re: Het verzekeren van je harnachement op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:11

Nadat op onze vorige pensionstal zadels gestolen zijn (waaronder de mijne) en we niets terugkregen van de verzekering, ligt mijn zadel voortaan thuis. De andere spullen die wel op stal liggen zijn niet zó waardevol.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:13

Ik heb het indertijd nagevraagd bij mijn verzekering, en sport-uitrusting en benodigdheden buitenshuis worden vergoed, mits ze in een afgesloten ruimte of kast werden bewaard en niet langer dan 6 maanden aaneengesloten van huis zijn. Dus 2x per jaar gaat mijn zadel een nachtje mee naar huis om schoon te maken, en dan is het weer goed.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:14

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 18:26

Vjestagirl schreef:
Ik heb het indertijd nagevraagd bij mijn verzekering, en sport-uitrusting en benodigdheden buitenshuis worden vergoed, mits ze in een afgesloten ruimte of kast werden bewaard en niet langer dan 6 maanden aaneengesloten van huis zijn. Dus 2x per jaar gaat mijn zadel een nachtje mee naar huis om schoon te maken, en dan is het weer goed.

Ja precies, maar met een maximale vergoeding van 500 euro per jaar volgens mijn verzekering -O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:29

En volgens mij ook alleen achter twee sloten, in dat geval (en twee sloten op je kastdeur telt niet, ze moeten echt twee aparte deuren openbreken).

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:29

Volgens mijn verzekering moet ik daar een aparte verzekering voor afsluiten en dan moet er een goed slot op de zadelkast zitten. In de auto en thuis is het wel verzekerd

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:32

Ik heb het bij mijn inboedel. mijn inboedel gescheiden op 2 adressen; thuis voor een bepaald bedrag en inboedel (zadel etc) voor een bepaald bedrag. Moet het inderdaad wel afgesloten zijn met een deur en slot.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:38

Ik heb mijn zadel laten verzekeren tegen diefstal. Kost me 40euro per jaar.
Moet hij wel in een afgesloten kast liggen in een afgesloten zadelkamer.
Dit is gelukkig het geval bij mij op stal. :)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:42

Bij je inboedelverzekering kun je ook een buitenshuisverzekering afsluiten. Kost een paar euro extra, in mijn geval.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 18:46

Kesje schreef:
Bij je inboedelverzekering kun je ook een buitenshuisverzekering afsluiten. Kost een paar euro extra, in mijn geval.

Dat gaf ik al aan dat dit een mogelijkheid is, maar met een maximale uitkering bij schade van 500 euro per jaar. Voor een volle zadelkast met twee zadels is dat een schijntje :-)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 18:49

Mijn zadelkast is idd afgesloten en bij de stal zelf is 1 deur wel vergrendeld en op slot, maar een andere niet.
We zijn in ieder geval wel goed wakker geschud nu...

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 18:49

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:50

Volgens mijn verzekering:

"U kunt sommige kostbaarheden ook buitenshuis verzekeren. U bent daarvoor dan wereldwijd verzekerd tegen schade en diefstal. Denk hierbij aan:

Groep 1: sieraden

Groep 4: muziekinstrumenten, sportuitrusting of bont

Groep 5: computerapparatuur, randapparatuur, laptop, foto-, film- en videoapparatuur, smartphones, tablets of mobiele telefoons.

U kunt deze kostbaarheden buitenshuis tot maximaal € 7.000,- per groep verzekeren. Er geldt een eigen risico van € 100,- voor groep 5 waarin laptop, tablet en mobiele telefoon verzekerd zijn."

Tot €7000,- dus ;)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:52

Welke verzekeraar heb jij Kesje? :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 18:52

Dan zal ik een rare verzekering hebben met hun maximale 500 _O- of hij heeft de slaap nog niet uit gehad :D

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 18:54

Is bij een zadelverzekering dan alleen je zadel verzekerd of je hele "uitzet". Het lijkt mij dat je meer dan alleen een zadel in je kast hebt namelijk.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:17

Icrack schreef:
Is bij een zadelverzekering dan alleen je zadel verzekerd of je hele "uitzet". Het lijkt mij dat je meer dan alleen een zadel in je kast hebt namelijk.

Bij mij alleen mijn zadel. Dat is het duurste wat in mijn kast hangt. De rest is wel vervangbaar voor een redelijk normaal bedrag..

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:34

Ik heb mijn spullen na eerdere diefstal (en niks terug gekregen) nu bij mijn inboedel verzekering mee verzekerd. En uiteraard goed achter slot liggen. Dat moest voor de verzekering, maar ook voor mijn eigen gevoel laat ik nooit zomaar iets liggen.
Ik moest daarvoor een lijst met spullen en waarde en het adres waar het zich bevind doorgeven.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 19:49

Horsesandme schreef:
Icrack schreef:

Bij mij alleen mijn zadel. Dat is het duurste wat in mijn kast hangt. De rest is wel vervangbaar voor een redelijk normaal bedrag..

Ik heb bv ook een paar Rambo dekens in de kast liggen en meer spullen van toch wel behoorlijke waarde als je het allemaal optelt. Het zadel doet idd de grootste klap, maar toch. Ik zou graag ook de rest verzekerd willen dan alleen mijn zadel.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 19:52

viola schreef:
Ik heb mijn spullen na eerdere diefstal (en niks terug gekregen) nu bij mijn inboedel verzekering mee verzekerd. En uiteraard goed achter slot liggen. Dat moest voor de verzekering, maar ook voor mijn eigen gevoel laat ik nooit zomaar iets liggen.
Ik moest daarvoor een lijst met spullen en waarde en het adres waar het zich bevind doorgeven.

Dat is toch verhipte zuur ja. Daar sta je dan met een lege kast, maar ook met lege handen. Krijg het allemaal maar weer eens bij elkaar :(

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:57

Ik heb ook een buitenhuis dekking tot 7500 euro.
Ligt aan je verzekering en polis wat die vergoeding is... Misschien eens rondneuzen wat anderen te bieden hebben?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:15

Capriootje schreef:
Welke verzekeraar heb jij Kesje? :)

ABN-AMRO :) Maar ze keren uit voor het bedrag dat je verzekerd hebt. Als ik een polis betaal voor een bedrag van van 1500 euro is de polis goedkoper, maar keren ze minder uit. €7000,- is dus echt het maximale dat je kunt verzekeren.