ERVARING met "Op en om het paard LED verlichting borsttuig"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_activeme

ERVARING met "Op en om het paard LED verlichting borsttuig"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 14:04

Beste bokkers,

Ik zag een advertentie op boktmarkt staan over LED's Ride Borsttuigen en vroeg me wie hier ervaring mee heeft. Aangezien ik een stuk over de weg moet om naar de bak te komen leek mij dit een ideale oplossing.

Dit is het linkje: http://www.bokt.nl/markt/ad/383824/leds-ride-borsttuigen

Hier een voorbeeld foto:

Afbeelding

Karin_deB

Re: ERVARING met "Op en om het paard LED verlichting borsttuig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:11

Lijkt mij ideaal! Ik heb er een op mn kerstlijstje gezet dus nog geen ervaringen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:23

ED -> HAR

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:29

Ik vind het erg heel tof uit zien, helaas ook geen ervaring mee, durf aan de hand van de foto niet te zeggen of het comfortabel zit. Die staartverlichting op de website is ook grappig, alleen beetje prijzig. Ik vind ze beiden leuk als gimmick, maar voor die prijzen kan je jezelf en je paard helemaal vol hangen met goedkopere lampjes. Alleen die lampjes voor om de benen vind ik wel het overwegen waard.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:03

Die zijn gaaaf!!!. Ik heb ze in Engeland gezien. Waren produkt van het jaar 2015. Idd hier nog niet gezien.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 15:52

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:10

Ik heb hem gekregen met de kerst.
Zal hem van de week 's avonds eens omgooien en foto's plaatsen.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 18:42

Karin_deB schreef:
Ik heb hem gekregen met de kerst.
Zal hem van de week 's avonds eens omgooien en foto's plaatsen.

Ja graag ben benieuwd

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:46

Ziet er leuk uit, maar zijn wettelijk niet toegestaan. Je bent namelijk verplicht wit licht van voren te hebben en rood licht achter ;)

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:56

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 21:06

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:12

Pasterza schreef:
Ziet er leuk uit, maar zijn wettelijk niet toegestaan. Je bent namelijk verplicht wit licht van voren te hebben en rood licht achter ;)

Je hebt ook witte.
Ik zit er over te denken om deze aan te schaffen. Dus ik lees ook even mee over de ervaringen.
Ik zag pas 2 paarden met de borsttuigen en 4 banden om de benen. Was echt heel duidelijk dat het paarden waren, ook in de verte :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:21

Grappig ding, zou dan witte doen.
Maar vergeet niet om ook wat om de benen te doen dat verlicht is, reden, automobilisten zien laag iets eerder dan hoog.

Wij rijden ongeveer zo over straat.
om benen knipper lichtjes (achter heb ik nu andere led lichtjes) en op neus witte fietslamp, die niet in ogen van paard schijnt.
Reflectie heb je in het verkeer heel weinig aan, dat ziet een auto vaak pas als je zo ongeveer al onder de wielen ligt.
Afbeelding

Oh en deze reflectie deken heeft stuk voor de borst langs met 2 brede reflectie strepen, dus dan zie je borsttuig niet bedenk ik me nu ineens.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:23

Ik heb een helmlamp, witte led op het hoofdstel, 4 rrod om de benen, in de staart en aan mijn beugels. En dan nog reflecterend hesje met lampjes, peeskappen, teugels, band op de benen en uitrijdeken.

Ik ben al meerdere malen kerstboom genoemd :')
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 27-12-15 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:24

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:30

lampjes op hesje zitten te hoog, dan rijden ze ons dood op de weg waar wij op rijden, zien de auto's niet, wel zo'n hesje gehad en BIJ alle andere lampjes aan gehad (maar lampjes zijn nu overleden)

Kerstboom, ha ha, hier ook en door de plaatstelijke voetbal jeugd (Dat is de leukste) glow in the dark paarden!!!

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:33

Ik heb de blauwe versie hiervan. Was me wel deels bewust van het wettelijk niet toegestaan zijn maar dan moet ik de agent maar een beetje lief aankijken (a)

Nee maar serieus die van mij is van voren heel duidelijk zichtbaar en de blauwe kleur draagt ook heel ver.

Bij de achterbenen heb ik sindskort reflectie been beschermers en ik raad je ook echt aan om achter wel iets van licht of reflectie te plaatsen want het borsttuig valt van achter niet op (ook wel logisch bedenk ik me net maar toch haha)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:34

_O- glow in the dark

Ja die om de benen vielen mij als automobilist ook meteen op. Samen met het borsttuig overigens. Zij hadden alleen een rode om, niet handig. Maar een witte, icm met inderdaad hesje en andere versieringen maakt je heel zichtbaar :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:42

Hier al vele malen de politie tegen gekomen en die waren zeer content met onze poging om vooral niet dood gereden te worden.
(denk dat die ook dachten, beter lampje teveel dan paard op je motorkap)

Maar goed wij rijden dan ook echt in storm, regen, hagel, -10 om ca 10 uur 's avonds nog over straat en dan verwachten automobilisten daar echt geen hond... laat staan stel gekken met een paard.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:44

Ja vind ik ook hoor! Liever teveel licht dan te weinig. Ik had laatst bijna een voetganger op de motorkap die alleen een hesje droeg. En dus niet te zien was. Levensgevaarlijk. Je ziet het gewoon te laat. Zeker op de wegen waar je minimaal 60 km/u mag.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:46

Ik heb het borsttuig, in wit. Makkelijk verstelbaar, voor paard comfortabel te dragen en absoluut goed zichtbaar - afgaande op de reacties van automobilisten die al van redelijke afstand vaart minderen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:48

Je hebt zulke pakketjes nu ook voor (kinder)fietsen he? Voor in de wielen en op/om het frame. Wellicht ook in elkaar te knutselen in paardenmodel?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:50

Sjolvir schreef:
Grappig ding, zou dan witte doen.
Maar vergeet niet om ook wat om de benen te doen dat verlicht is, reden, automobilisten zien laag iets eerder dan hoog.

Wij rijden ongeveer zo over straat.
om benen knipper lichtjes (achter heb ik nu andere led lichtjes) en op neus witte fietslamp, die niet in ogen van paard schijnt.
Reflectie heb je in het verkeer heel weinig aan, dat ziet een auto vaak pas als je zo ongeveer al onder de wielen ligt.
[ [url=m/GdDFSX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh en deze reflectie deken heeft stuk voor de borst langs met 2 brede reflectie strepen, dus dan zie je borsttuig niet bedenk ik me nu ineens.

*\o/* *\o/* *\o/* eindelijk iemand die nadenkt vanuit automobilist ipv zichzelf. Ik heb een vrij lage auto en m'n lichten zitten dus ook laag. Iemand die met een hesje op een paard zie ik dus niet. Als ik voor een rood licht sta moet ik bukken om het licht in de gaten te houden. Heel slim dus om hier als ruiter rekening mee te houden!!

juliaxtriti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:51

ziet er gaaf uit maar ben bang dat mijn pony een beetje bang wordt voor die lichtjes :P

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:52

Ik rij regelmatig een stukje op een 60 km weg, niet al te breed, vrij weinig verlichting, beetje slingerend weggetje. We hebben al van alles om kerstboom te zijn (uitrijdeken, reflectiehalster, reflectiedekensingel, knipperende lampjes voor om de benen), maar een borsttuig hebben we nog niet goed kunnen vinden. Ik ben dus ook benieuwd naar de ervaringen.

Off topic: met de auto rij ik op hetzelfde weggetje. Aan dat weggetje ligt een AZC; de bewoners van het AZC lopen op ongeveer alle tijden van het AZC naar het dorp en weer terug (volgens mij bestaat hun dagbesteding uit lopend naar het dorp om boodschappen te doen en dan weer terug). Deze mensen zijn wat ehm donkergekleurd van zowel kleding als gezicht, en hebben vaak geen lampjes of reflectie. Ik rij daar altijd maar in het midden van de weg, omdat ik bang ben een keer zo'n AZC'er op de motorkap te vangen %)