Ervaringen bates springzadel...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marlo09

Ervaringen bates springzadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 22:00

Hoi,
Ik ben opzoek naar een nieuw zadel, want van de Sint krijg ik waarschijnlijk een springset. Ik ben dus opzoek naar een springzadel. Zelf had ik de zadels van bates al op het oog, ik vind ze (op foto) er mooi en kwaliteitsvol uitzien... Uiteraard ga ik ook kijken of het voor mijn paard past, en kijken hoe het zit, maar is zou graag weten wat jullie ervaringen zijn met bates. Ik heb nu een wintec veelzijdigheids zadel, ben er best wel tevreden mee, maar zou liever een (lederen) springzadel hebben. Of hebben jullie nog andere ideetjes? Het moet nie persé van bates zijn, maar de prijs gaat tot 1500. Liefst ook geen tweedehands, mijn papa betrouwt dat namelijk niet zo goed...
Ik hoor het graag!

marlo09

Re: Ervaringen bates springzadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:41

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:11

Bates moet je echt gewoon proberen. Net als andere merken. Sommigen zijn er helemaal weg van, anderen vinden het niks. Daarom zijn er zo veel merken op de markt. Zoek een onafhankelijke zadelmaker en probeer ook 2ehandszadels. Dan weet je voor jezelf wat je wel en wat je niet wilt? En Bates heeft nu een zadel die op een totaal andere boom is gebouwd dan de oudere types. Veel verbeten liefhebbers zijn nu naarstig op zoek naar dat oude model, omdat het nieuwere model toch net even anders zit. Ook hier geldt: Zoveel mensen, zoveel wensen. :D

marlo09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 17:06

idefix4 schreef:
Bates moet je echt gewoon proberen. Net als andere merken. Sommigen zijn er helemaal weg van, anderen vinden het niks. Daarom zijn er zo veel merken op de markt. Zoek een onafhankelijke zadelmaker en probeer ook 2ehandszadels. Dan weet je voor jezelf wat je wel en wat je niet wilt? En Bates heeft nu een zadel die op een totaal andere boom is gebouwd dan de oudere types. Veel verbeten liefhebbers zijn nu naarstig op zoek naar dat oude model, omdat het nieuwere model toch net even anders zit. Ook hier geldt: Zoveel mensen, zoveel wensen. :D

Ok bedankt!