Ervaringen met Tear-Aid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SoofHes

Ervaringen met Tear-Aid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 16:39

Hallo allemaal!

Mijn Passier zadel vertoont scheurtjes in het leer (op de zitting net boven de naad, zie foto).
Ik heb op verschillende forums al gelezen dat dit eigenlijk niet te repareren is of dat je de hele zitting moet vervangen wat dan weer ontzettend duur is.
Nu kwam ik ook een paar keer "Tear-Aid" tegen. Op de website (http://www.tear-aid.nl/) las ik dat het geschikt is voor leer en het lijkt een perfecte oplossing om het zadel te maken.

Waar ik heel benieuwd naar ben: zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Afbeelding

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:43

Ik heb er hier wel dekens mee gerepareerd, maar was nou niet bepaald weg van het resultaat. De deken was schoon en vetvrij, maar het spul was er binnen 3 dagen al af. Ik zou, denk ik, naar een andere oplossing zoeken. Kan je zadelmaker er geen dunne stukjes leer overheen plakken? Dit hebben ze vroeger ook wel eens bij een oude KN van mij gedaan. Deze had ook een aanzienlijke scheur op de zitting zitten (op de naad). Heeft prima gewerkt.
Laatst bijgewerkt door hoogendroog op 07-12-15 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:44

hoogendroog schreef:
Ik heb er hier wel dekens mee gerepareerd, maar was nou niet bepaald weg van het resultaat. De deken was schoon en vetvrij, maar het spul was er binnen 3 dagen al af. Ik zou, denk ik, naar een andere oplossing zoeken.

Bij mijn dekens blijft het echt super zitten.
Zelfs na opnieuw wassen en waterdicht maken zit het er nog op.

edit:
Je hebt 2 verschillende soorten.. mss de verkeerde gebruikt (of toch niet helemaal vetvrij gemaakt?)

SoofHes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 16:58

hoogendroog schreef:
Ik heb er hier wel dekens mee gerepareerd, maar was nou niet bepaald weg van het resultaat. De deken was schoon en vetvrij, maar het spul was er binnen 3 dagen al af. Ik zou, denk ik, naar een andere oplossing zoeken. Kan je zadelmaker er geen dunne stukjes leer overheen plakken? Dit hebben ze vroeger ook wel eens bij een oude KN van mij gedaan. Deze had ook een aanzienlijke scheur op de zitting zitten (op de naad). Heeft prima gewerkt.

Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht, maar ben bang dat dat snel los laat of dat je dat voelt.. Of heb jij daar geen last van gehad?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:03

Mijn zadelmaker heeft een beschadiging terug aan elkaar genaaid. Kan niet altijd denk ik maar die beschadiging was groter dan die van jou. Je ziet het bijna niet.

hoogendroog

Re: Ervaringen met Tear-Aid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:06

Ik heb met het geplakte zadel, ik meen, iets meer dan 5 jaar gereden. Zadelmaker had het echt zeer netjes gedaan met mooie dunne reepjes leer. Heb hier ook een springzadel welke een nare scheur/beschadiging had op de lepel. Dit is ook geplakt, ik heb het zadel destijds zo gekocht, mijn man rijdt er nu al 4 jaar mee.

Princesj

Re: Ervaringen met Tear-Aid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:05

Bij mij viel het gelukkig onder garantie, het hele zitvlak is vervangen.