Halsterhoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Halsterhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 21:49

Voor de tinkermerrie van mijn moeder ben ik opzoek naar een geschikt halsterhoofdstel.

We hebben voor haar altijd de Cedar van Barefoot gehad, super fijn hoofdstel, maar helaas past de nieuwe versie hiervan niet. (bit hangt dan te laag/neusriem moet te hoog)

We rijden veel buiten, en stoppen (zeker in de zomer :D) wel eens om lekker te picknicken. Dan is een halster hoofdstel super handig om je paard aan vast te houden/vast te zetten.
Daarnaast vind mijn moeder het ook heel makkelijk om eerst het hoofdstel zonder bit om te doen, en daarna het bit pas in de mond van haar merrie en het vast te klikken.

Nu heb ik al heel wat webwinkels afgezocht, maar kan niet vinden waar we naar opzoek zijn, het hoofdstel moet maat full zijn (of heeele ruime cob) en eigenlijk ook nog bruin.
Materiaal maakt niet zo veel uit, als het maar wel goede kwaliteit is/fijn zit voor het paard.

Zo heb ik ook al een paard "endurance" hoofdstelen gezien, maar ik ben bang dat deze hoofdstellen vooral voor smalle arabieren hoofdjes geschikt zijn?

Ik hoop dat er mensen met tips zijn. Alvast enorm bedankt!

Afbeelding
Dit is de mooie (groot-hoofd) Indy waarvoor we opzoek zijn :)

Zilverroosje

Re: Halsterhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:53

Zijn die van Marylot niet geschikt voor grotere paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:56

Ik weet niet wat je budget is, maar ik vind het wanderzaum van Kieffer erg mooi. Wel flink aan de prijs, dat is het enige wat mij er van weerhouden heeft het te kopen.

http://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bit ... _1956.html

Edit: ik zie net dat je het liefst een bruine had..

Tika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:59

Bij www.goedhard.nl zijn de halsterhoofdstellen in alle maten en alle kleuren

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:01

Wat is het verschil tussen het oude en nieuwe type?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:02

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:03

Je kunt ook heel simpel 2 karabijn knippen aan je gewone halster doen en daar je bit aan vast.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:08

Ik heb hem ook van barefoot en ik had hetzelfde probleem (fjord). En ik heb bij de schoenmaker gewoon de bitclips wat hoger laten zetten, probleem opgelost.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:19

Ik heb eventueel een zwarte marylot crosslink te koop maat full.
Past perfect hoor op een fries o.i.d.
Nog als nieuw, ik heb nu een C pony.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 23:12

De voorkeur gaat inderdaad uit naar een bruin hoofdstel :)

Bedankt voor de tip van de knipjes, deze zou je natuurlijk ook aan de bakstukken kunnen maken, dit is eventueel wel een oplossing, al kan het dan niet gebruikt worden om haar vast te zetten tijdens een buitenrit.

Verschil met de oude versie en nieuwe lijkt de hoogte van de riempjes waar de klipjes aan de bakstukken zitten. De oude versie was ook niet verstelbaar en kon je er niet afhalen.

De hoofdstelen van Goedhart zijn dus ook geschikt voor koudbloeden? Er staat verder geen beschrijving bij de hoofdstelen op de website.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:30

Dat zeg ik toch al? Ze vallen groot hoor.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:34

draaakje schreef:
De hoofdstelen van Goedhart zijn dus ook geschikt voor koudbloeden? Er staat verder geen beschrijving bij de hoofdstelen op de website.

Die zijn flink verstelbaar. Anders meet je de lengte van kopstuk en neusriem die je nodig hebt en mail je ze met de info. Ze kunnen je vast informeren.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 23:37

Goed om te weten dat ze ruim verstelbaar zijn! (de enige fries die ik ken heeft een vrij normaal hoofd kwa maat, vandaar dat ik nog even navroeg of grote kaken/breed voorhoofd geen probleem was :) )

Dan ga ik morgen even meten en een mailtje sturen, en natuurlijk even overleggen of mijn moeder dit een mooi hoofdstel vind :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:00

Dan zal ik morgen eens voor jullie kijken welke ik heb...het is wel een bruine <<)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 10:45

Spannend :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:49

Ik doe vaak mn gewone halster of touwhalster onder mn hoofdstel als ik besluit ergens te stoppen. Heb je geen speciaal hoofdstel nodig :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:55

Ik heb een endurance hoofdstel maat arab voor mijn fjord. Alles is op het laagste gaatje en in zomer past die goed in de winter net te straks door wintervacht.

Ik heb hem gekocht op equiday

Afbeelding
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:48

Dit is de mijne...Afbeelding

De bitbakstukjes kunnen er zelf wel af, maar de ophangstukjes niet.
Bedoel je dat?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 12:41

Bedankt voor het nakijken! Helaas is dit ook de versie waarbij de bitriempjes/bakstukjes eraf kunnen, en dan vermoed ik dat deze ook te laag zitten :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:44

Wil best e.e.a. voor je meten, hoor!
Heb je jullie oude hoofdstel nog?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:45

Ik heb ook presies die, de schoenmaker kan voor een paar euro gewoon die stukje wat hoger stikken, kosten mij iets van 12,50ofzo.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:46

Tika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:36

draaakje schreef:
De voorkeur gaat inderdaad uit naar een bruin hoofdstel :)

Bedankt voor de tip van de knipjes, deze zou je natuurlijk ook aan de bakstukken kunnen maken, dit is eventueel wel een oplossing, al kan het dan niet gebruikt worden om haar vast te zetten tijdens een buitenrit.

Verschil met de oude versie en nieuwe lijkt de hoogte van de riempjes waar de klipjes aan de bakstukken zitten. De oude versie was ook niet verstelbaar en kon je er niet afhalen.

Goedhardt maakt de hoofdstellen zoals jij ze wilt, je kan de maten opgeven, hij maakt het hoofdstel dan naar jou wensen in welke kleur je wilt. Of meerdere kleuren eventueel.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:31

2 mogelijkheden: Koop degene die je hebben wilt en ik kan hem aanpassen? Of laat zien wat je wil en ik kan hem ook maken. :D

En ik ken de tinker inderdaad. Die hebben vaak last van niet passend hoofdtuig. ;)