euroriding luxor evolution, kunststof of metaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

euroriding luxor evolution, kunststof of metaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 22:02

Weet iemand of de boom in de luxor evolution van metaal of kunststof is?

idefix4

Re: euroriding luxor evolution, kunststof of metaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:55

Die ik open heb gehad, hadden allemaal een houten boom. Dus ik zeg voor 99% zeker hout.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 09:48

maar 'het kpijzer' is deze van metaal of kunststof? want ze hebben mij gezegd dat hij verstelbaar was... maar kunststof dient warm behandeld te worden en metaal met een gewone pers

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:52

kopijzer is metaal. Laat het wel goed checken? Er zijn zadels die de boom hebben geveiligd en dan zijn ze niet te persen. Dus het is verstandig om dit te laten controleren voor hij de pers in gaat. Dan komen de kopnagels los als het niet kan. Veel Ainsley zadels en Albions kunnen om die reden niet in de pers.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:55

Hout met metaal inderdaad.
Dat verstellen wordt gedaan maar daar is het niet voor ontworpen. Je hebt dus een risico dat het mis gaat.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:16

Dat durf ik niet hard op zo te roepen? Dan trek ik hem eerst open om te checken. B-) Maar dat is wel de reden inderdaad dat ik adviseer om het even te laten nakijken voor je het laat doen. Want sommige zijn beveiligd. Silhouette bijvoorbeeld is gewoon verstelbaar ook al is het een houten boom met ijzer. Mits dat door de fabriek of een erkende dealer wordt gedaan, want dan is de boom gegarandeert. Dat geldt voor alle merken.

Prestige wordt bijvoorbeeld maar voor 3x gegarandeerd. Het is bekend dat vaker niet kan. En dat geldt voor meer kunststof bomen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 21:20

Ik heb met mijn zadelmaker overleg gepleegd en we gaan het risico niet nemen, euroriding geeft ook geen garantie meer als de boom is aangepast... bovendien is de kans er dat de boom breekt of de rivetten waardoor ik later ook in de problemen kan komen... dan verkoop ik hem liever in orginele staat als dat de boom breekt en ik er niks meer aan heb en ook niet meer te verkopen is...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:23

Ik weet dat de luxur 'kraakt' als je hem versteld. Er zit wel wat speling in en meestal gaat het goed. Net als met de Diamant en de Titan.

Waar je echter goed om moet denken is dat de nummers 2 en 3 een totaal andere vorm hebben dan de nummers 4 en 5.
Als je van een 3 een 4 laat maken krijg je vaak alsnog problemen omdat er dan een vrij sterkte 'knik' in zit zoals bij een klokje.
De 4 is meer een omgekeerde U waardoor deze bovenaan de schoft al meer ruimte geeft.

Edit: verstandig :j