Ik heb Daimler nu al 3 jaar en heb heel lang gedacht dat het door mijn rijden kwam dat ik nooit een stille aanleuning had.
Maar hoe kwam het dan dat Shetan wel met een stille aanleuning kan lopen? Dat is echt heel frustrerend kan ik je zeggen.
De ene keer kwam er bij elke ophouding kwam er een ruk terug of een soort gek hinkel pasje, de ene keer is hij heel fijn de andere keer dus totaal niet
Tja elk paard heeft wel eens zijn dag niet dacht ik, en de ene vaker dan de ander.
Maar ik had al een aantal keer met hackemore gereden, en gezien het feit ik Z mag springen was ik laatst met hackemore aan het springen en het viel me op hoe fijn Daimler in de aanleuning liep.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat de hackemore een redelijk scherp ''bit'' is, maar nu zat ik te denken gezien ik een miklem heb en je daarmee ook bitloos kan rijden.
Heb ik maar een keer bitloos gereden en WOW dit had ik niet verwacht!
Hij liep fantastisch! Zo ontspannen en licht.
Maarja dan heb je eigenlijk de ideale oplossing voor je paard en dan mag je daar niet mee op wedstrijd rijden...
Dus nu ben ik druk opzoek naar de ideale oplossing waar ik ook mee op wedstrijd mag rijden.
(springen hou ik nu op hackemore, en in de cross heb ik nu ook het bit gevonden alleen voor de dressuur helaas niet.)
*