Ik ben op zoek naar een zadel om mijn paard mee in te kunnen rijden, maar door het grote aanbod is het overzicht een beetje weg
Het gaat om een hoge, slanke haflinger. Moderne/sporttype met een brede schoft. Hij heeft geen hoge of lage schoft. De witte boom van wintec is net te klein. Hij heeft geen korte rug, 17,5 inch is geen probleem. Ik weet niet of 18 inch zou passen.
Ik heb nu een wintec 2000 veelzijdigheidszadel die dus net te klein is, of er moet een wintec wide boom in kunnen. Weet iemand of dat mogelijk is? Het geeft niet als het zadel daardoor harder slijt, zolang het maar passend voor het paard is.
Een andere mogelijkheid is om een kieffer veelzijdigheidszadel over te nemen van een stalgenootje. Dit zadel is net te smal aan de voorkant en ik denk dat het daardoor brugt. (het middelste deel van de kussens raakt de rug niet) Zijn de bomen in kieffer zadels aan te passen of kan dit door kussens aanpassen opgelost worden?
Alle tips van zadels die zouden kunnen passen zijn welkom, ook niet-engelse zadels

Ik verwacht reacties die verwijzen naar een zadelmaker, dat is ook een mogelijkheid als ik er via deze weg niet uit kom.