Sinds een week heb ik een nieuwe shet. De hoofdstellen die ik nog had liggen (1 maat pony, 1 maat shet) passen prima tot ik bij de neusriem komt, daar mist een heel stuk zeg maar.. Verder zouden de hoofdstellen niet groter moeten.
Ik moet dus of op zoek naar een grotere losse neusriem of een ander hoofdstel wat zelf een langere neusriem heeft. Wie heeft er tips of ervaringen? Groeten Eliana
Mijn pony's hebben het ook vaak. Bakstuk is maat shet, omvang neus is maat pony.
Anky pony maatje zit het mooist voor de meeste van mijn pony's. Of kieffer shet (maar niet bij de echte dik-koppen ivm neusriem). Of goedkope pony hoofdstellen met een berg extra gaatjes in de bakstukken (en soms een bezoekje aan de tuigenmaker).
Tigra_
Geplaatst: 24-11-15 14:56
Je zou rond kunnen kijken voor een tweedehands hoofdstal maat pony. En dan alleen de neusriem gebruiken. Doorgaans kan je ook wel een losse neusriem kopen in de ruitersport winkel. Maar net wat je wil.
Ik heb een EJ hoofdstel voor mijn verzorgpony, en de neusriem daarvan zou mijn verzorgshet echt niet passen, en die heeft ook een flink hoofd! Zal even foto van de shet in een spoiler zetten, dan kan je vergelijken.