Neusriem voor shet met brede neus.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Neusriem voor shet met brede neus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 14:29

Hallo bokkers.

Sinds een week heb ik een nieuwe shet. De hoofdstellen die ik nog had liggen (1 maat pony, 1 maat shet) passen prima tot ik bij de neusriem komt, daar mist een heel stuk zeg maar.. Verder zouden de hoofdstellen niet groter moeten.

Ik moet dus of op zoek naar een grotere losse neusriem of een ander hoofdstel wat zelf een langere neusriem heeft. Wie heeft er tips of ervaringen?
Groeten Eliana

Anthemis

Re: Neusriem voor shet met brede neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:53

Losse neusriem maat pony halen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:55

Mijn pony's hebben het ook vaak. Bakstuk is maat shet, omvang neus is maat pony.

Anky pony maatje zit het mooist voor de meeste van mijn pony's. Of kieffer shet (maar niet bij de echte dik-koppen ivm neusriem).
Of goedkope pony hoofdstellen met een berg extra gaatjes in de bakstukken (en soms een bezoekje aan de tuigenmaker).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:56

Je zou rond kunnen kijken voor een tweedehands hoofdstal maat pony. En dan alleen de neusriem gebruiken. Doorgaans kan je ook wel een losse neusriem kopen in de ruitersport winkel. Maar net wat je wil.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 15:28

Ook de neusriem van mijn pony hoofdstel paste dus niet ;). Bedankt Dennis daar ik eens voor kijken!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:34

Dan koop je er een maat cob? Dan zal hij wel een stukje hoger op moeten, maar dan kan je er gewoon gaatjes bij maken toch?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 17:18

Ja dat zou ook kunnen Eline, maar ik was ook wel benieuwd welke merken wat bredere neusriemen hebben.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:28

Ik heb een EJ hoofdstel voor mijn verzorgpony, en de neusriem daarvan zou mijn verzorgshet echt niet passen, en die heeft ook een flink hoofd! Zal even foto van de shet in een spoiler zetten, dan kan je vergelijken.
Spoiler:
Afbeelding