Ervaringen BR therapeutic gel seat saver

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Ervaringen BR therapeutic gel seat saver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:15

Hoi bokkers,

Heeft er iemand ervaring met de BR therepeutic gel seat saver?

http://www.medhorses.nl/Zadeluitrusting ... etail(4140).aspx

Op de site staat dat de seat saver het bovenlichaam ondersteund en trauma's aan de onderrug reduceert.
Ik heb zelf regelmatig last van mijn rug, helpt deze seat saver goed als ondersteuning?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:27

Een paar weken geleden heb ik er eentje aangeschaft omdat ik ook rugproblemen heb. Alhoewel ik dacht dat het netjes over mijn zadel paste, heb ik het na amper een kwartiertje rijden er weer afgedaan. Ik vond het vreselijk irritant zitten bij mijn knieën ?? Sinds heb ik het niet meer geprobeerd.

Ik blijf dus even mee volgen. Indien er verschillende positieve reacties komen, raak ik misschien weer gemotiveerd het nog een keertje uit te proberen.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:29

Hoe kan het dan dat je last kreeg van je knieën? :) Wordt de stand van je lichaam dat zo anders met de seat saver?

darkadia

Re: Ervaringen BR therapeutic gel seat saver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:31

Heb er prutsmuts een liggen (te koop). Paar x gebruikt bij lange ritten op een harder zadel. Ik vond het persoonlijk wel heel fijn zitten. Rijdt inmiddels dat paard niet meer, en daarom ligt ie hier nu beetje stof te happen...
Voor mijn gevoel ging ik er niet heel anders door zitten, maar had wel minder last van rugklachten op dat zadel erdoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:22

passen ze ook op vierkante lepels?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:41

Er zijn verschillende soorten. Mijne is voor vierkante lepel. Ik heb hem echter ook op ronde gebruikt en bleef ook wel op zijn plek.