Teugelhulp voor kinderen, teugels te lang.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Paradepaard0

Teugelhulp voor kinderen, teugels te lang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 14:13

Mijn dochter houdt de teugels niet op 1 vaste maat. Tijdens het rijden laat ze de teugels elke keer steeds een beetje langer worden. De instructrice moet dan tegen haar zeggen; Teugels op maat. Nu hoorde ik dat er riempjes bestaan die je aan de teugels vast maakt. Zodat je een soort van dubbele teugel krijgt op een stukje van 10 cm. Daar moet ze dan dat riempje vast houden zodat de teugels niet steeds langer kunnen worden. Is hier iemand mee bekend? Of heeft iemand een andere oplossing?

_Zsazsa_

Re: Teugelhulp voor kinderen, teugels te lang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:14

Je hebt ook teugels met kleurtjes. Die helpen ook goed

eclair98

Bij mij werkte het om wat dikkere teugels te nemen met antigrip, dat werkte al een stuk beter. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar die teugelhulp :o

Sheran

Werken springteugels niet bij haar?

SETEFURII

bedoel je misschien jachtteugels?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:15

Je hebt jachtteugels, die hebben lussen. Maar leuker voor kinderen zijn de kleurtjes teugels, dan kun je bijvoorbeeld zeggen dat ze het bij het roze vast moeten houden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:18

knop in de teugels doen en haar de teugels voor de knoop laten vasthouden.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:18

Inderdaad, de gekleurde tegels speciaal met grip voor kinderen lijkt me handig. In decathlon kan je die verkrijgen, niet echt duur :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:19

Ik had er zelf ook nog last van, ik heb gewoon een gekleurd tapje gedaan waar ik ze vast moet houden. Goedkoopste oplossing en voor kids ook goed te begrijpen!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:22

Je kunt ook een elastiekje om de teugel doen op de plek doen waar ze vast moet houden. Als je gewoon een rubber elastiekje gebruikt dan blijft dat best goed zitten.

Je kunt inderdaad ook tape of pleistertape gebruiken.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:25

Ik zou inderdaad die teugels met kleurtjes aanraden

http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-P ... inbow.html

Ze leren de teugels wel correct vast houden hiermee. Risico met lussen en riempjes enzo is dat als ze later met normale teugels gaan rijden ze nog steeds last hebben van hetzelfde probleem

Paradepaard0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 14:25

Ja, jachtteugels die bedoel ik.... lussenteugel worden ze ook wel genoemd zie ik.
Ik zie kleurtjes teugel bij Decathlon leuk!
De andere tips zijn ook goed.
Bedankt! :)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:26

Idd een gekleurd elastiekje. Deed ik bij jonge lesklantjes ook vaak.
Voor mijn 3 jarige dochtertje heb ik teugels met gekleurde stops, werkt voor haar prima. De gekleurde teugels waren voor haar kleine vingertjes te dik.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:27

Bij mijn ruitertje doe ik een knop in de teugels. Ze kan ze dan nog wel langer laten maar niet zo extreem niet op maat zoals ze eerst deed. Nu heeft ze goed door om het op maat te houden dus binnenkort knoop er uit

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:03

Jachtteugels zijn handig, maar daar gaat ze niet veel van leren. Je neemt best een kleiner hulpmiddel zoals hierboven waardoor ze zelf kan zien als ze hem langer laat. Als ze het na een tijdje zo netjes houdt kan je het hulpmiddel wegnemen en eens kijken of ze het zo ook doet.

Mij hebben ze het nooit afgeleerd en ik rij inmiddels 13 jaar, helaas betrap ik mezelf er nog steeds op dat ik mijn teugels af en toe wat langer laat als ik er niet op let. Dus liever gelijk afleren (tape, rekkertje, kleurtjes...), dan iets om het 'te verdoezelen' (de jachtteugel dus).

_Fien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:56

Teugeltjes met kleurtjes! Voorbeeld:bij het uitstappen de teugels wat langer dus handjes bij het groene stukje, of bij het draven teugels niet te lang dus op het roze stukje :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:00

Ik heb hier ook nogal last van gehad, en heb gewoon knoopjes in m'n teugels gelegd. Ik had springteugels, wist prima op welk passantje ik ze moest houden, maar mijn paard maakte zich graag wat langer in de hals, waardoor ze gewoon te makkelijk uit m'n handen schoven. Om m'n handen voor de knoopjes te houden gaf net wat meer steun en heeft mij toen veel geholpen :)

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:21

Ik gebruik deze teugeltjes voor mijn ponylesjes. De kinderen vinden ze erg fijn omdat ze wat smaller zijn dan de normale teugels zodat de kleine handjes er goed omheen kunnen. En ze hebben mooie kleurtjes zodat ze bij bijvoorbeeld het blauwe blokje vast moeten houden. Werkt erg goed!
http://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bit ... olor=black