Springen met IJslander-spullen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Springen met IJslander-spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 13:11

Hoi,

Ik wil graag een beetje gaan springen met mijn IJslander. Hij is soms een beetje lomp dus ik wil graag een beetje bescherming aanschaffen. Wat is nodig voor een IJslander/klein paard/grote pony? Zulke springschoenen of juist alleen peesbeschermers? En is alleen voor goed of moet het ook achter?

Groetjes en sorry als dit verkeerd staat ;)

AlwaysH

Re: Springen met IJslander-spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:13

Ik zou gaan voor peesbeschermers en springschoenen als je extra bescherming wilt.

Maar ik ken jouw ijsco niet dus kan daar eigenlijk niks over zeggen.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 13:15

Okee. Dankje. Heb namelijk twee bandages liggen maar daar spring ik geloof ik liever niet mee haha ;) welke maat zal dan goed zijn, hoe weet je of die goed past?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:17

Ik denk cob of pony, een IJslander heeft meestal fijne beentjes, en ze moeten wel goed sluiten. Voor de springschoenen heb ik gene flauw idee.

Edit; niet met bandages springen nee.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:18

Peesbeschermers maat Cob heb ik voor mijn ijslander. Springschoenen hangt af van de maat van de voeten. Soms S, meestal M denk ik.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:18

Ook lompe ijslanders kunnen wel springen :D En sommige ijslanders worden minder lomp zodra ze over de hindernis gaan :))

Bij mijn ijsco gebruik ik gewone persbeschermers. Meestal voor maar ik heb ook achter persbeschermers hangt een beetje af van waar ik op dat moment een goed gevoel bij heb. Springschoenen heb ik ook maar gebruik ik amper. Maat peesbeschermers voor mijn ijslander is maat Pony en springschoenen maat M.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:20

Gydja schreef:
Ook lompe ijslanders kunnen wel springen :D En sommige ijslanders worden minder lomp zodra ze over de hindernis gaan :))

Bij mijn ijsco gebruik ik gewone persbeschermers. Meestal voor maar ik heb ook achter persbeschermers hangt een beetje af van waar ik op dat moment een goed gevoel bij heb. Springschoenen heb ik ook maar gebruik ik amper. Maat peesbeschermers voor mijn ijslander is maat Pony en springschoenen maat M.

Ik denk dat ze bedoeld dat ze niet wilt dat haar poown zichzelf verwond. Ik heb een lomp paard maar daarmee bedoel ik dat hij erg onhandig is.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 13:24

Ik bedoel inderdaad dat hij beetje lomp is qua springen, hij kan heel subtiel zijn maar ook heel lomp hoor. Maar als ik hem beschrijf is dat niet eerste woord wat ik gebruik bij hem ;). Hoe dan ook, hij tilt z'n benen niet heel hoog op en loopt er gewoon soms doorheen ;) . Tot mijn verbazing sprong hij laatst gigantisch met afzetten 1meter voor de sprong en was heel trots op hem! Maar verwondingen wil ik graag voor zijn snappen jullie..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:25

Ja ik zou dan sws springschoenen gebruiken want die beschermen de kroonrand.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:26

AlwaysH schreef:
Gydja schreef:

Ik denk dat ze bedoeld dat ze niet wilt dat haar poown zichzelf verwond. Ik heb een lomp paard maar daarmee bedoel ik dat hij erg onhandig is.

Anniek22 schreef:
Ik bedoel inderdaad dat hij beetje lomp is qua springen, hij kan heel subtiel zijn maar ook heel lomp hoor. Maar als ik hem beschrijf is dat niet eerste woord wat ik gebruik bij hem ;). Hoe dan ook, hij tilt z'n benen niet heel hoog op en loopt er gewoon soms doorheen ;) . Tot mijn verbazing sprong hij laatst gigantisch met afzetten 1meter voor de sprong en was heel trots op hem! Maar verwondingen wil ik graag voor zijn snappen jullie..

Snap ik. Ik heb precies zo'n pony. Maar mijn ijslander word een stuk minder lomp als ze springt. Dus vandaar dat ook lompe paarden spontaan niet meer lomp kunnen zijn. De eerste keer met springen liep ze dwars door de hindernis heen en daarna niet meer. Tja als de hindernis te laag is doet mijn ijsco wel lomp want pff zo'n lage hindernis is het niet waard om te springen hoor :')

Maar er staat ook in mijn post dat ik ook gewoon persbeschermers gebruik, zowel voor als achter als ik dat nodig vind. Maat Pony en springschoenen maat M maar dat ik springschoenen niet hoog nodig vind. Maar dat hangt ook weer af van het paard.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:31

Mijn paard is zelf ook erg lomp met springen, en doet vaak zijn best niet eens om óver de balk te gaan:')

Dus in dat opzicht snap ik je en zou ze gewoon beide aanschaffen.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 13:33

Okee bedankt!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:25

WD-V ---> HAR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:01

Ligt er aan ''hoe'' jouw paard springt. Tikt hij met zijn voorbenen de balken aan? Dan zijn beschermers wel handig. Als je echt intensief wil springen zijn beschermers volgens mij altijd wel handig.