Ik heb mijn paard nu een jaar en heb haar altijd gereden met een veelzijdigheidszadel (Bates All Purpose, zeer tevreden over) omdat ik door elkaar heen dressuurde en sprong. Nu heb ik besloten om het springen te laten voor wat het is, ik had er geen plezier meer in en was er te bang voor geworden. Daarom wilde ik dus ook een dressuurzadel aanschaffen. Merrielief heeft nogal een lastige bouw (klein, smal, maar heel brede schouders) dus de zoektocht kon beginnen...
Ik kende wel de basis van het zadelpassen dankzij mijn zéér gepassioneerde zadelmaker die bij de Bates heel veel punten benoemd heeft waar je op moet letten. Dus zelf een paar zadels opgehaald en gepast, bleek niks te zijn. Uiteindelijk via FB in contact gekomen met een zadelpasser, zij is afgekomen met 4 zadels en woehoe, eindelijk succes, er paste 1: een Ainsley.
Natuurlijk meteen testgereden. Wat een heerlijk z adel. Ik ben helemaal verliefd!
Ik was op zoek naar een tweedehands zadel in lagere prijsklasse dat mijn paard past. Voor mezelf had ik dus niet echt eisen omdat ik weet dat je in die prijsklasse al blij mag zijn dat er iets past, zeker met een paard met geen standaard bouw. Maar ik had geluk: de Ainsley belichaamt veel van mijn voorkeuren
. Lekker diepe, zachte zit en hij zette me een pak correcter dan de Bates (uiteraard).Ik heb zelf nog geen enkele ervaring met Ainsley dus ik wou hier ook eens polsen wat de ervaringen zijn, zowel positief als negatief?
Weten jullie toevallig ook welk model deze is?

En last but not least. Er zit zo een extra "singel" aan om de zweetbladen bijeen te houden. Ik had dat op m'n oude Isabelle Werth ook en vind dit vreselijk. Kun je dat eraf laten slopen of beschadigt dat het zadel?
) maar zat ook heerlijk! Heel zacht en een stevige zit maar niet gedwongen.
.
.