Voor mijn paard heb ik een op maat gemaakte bling bling frontriem waar de glans inmiddels vanaf is. In december rijd ik mijn laatste wedstrijd en zou dit graag weer met een glimmende frontriem willen doen. Omdat ik het zonde vind om hiervoor nog een nieuwe te kopen, het leer is nog gewoon goed, wil ik hem graag proberen schoon te maken.
Heeft er iemand tips hoe ik hem weer als nieuw kan laten glanzen? Hij is helaas wel met fleece stof onderlegd dus vrees dat ik steentje voor steentje zal moeten poetsen maar waarmee?
mpv
Geplaatst: 18-11-15 17:00
Ik doe mij frontriem altijd met blanke nagel lak! Gaat ie weer goed van glimmen, en voorkomt dat de steentjes er uit vallen!
Gewoon met tandenborstel en afwasmiddel of inderdaad tandpasta, maar dat moet je er dan wel weer goed afkrijgen anders wordt het mat. Dat je die fleece raakt maakt normaal weinig uit, gewoon laten drogen op kamertemperatuur. Dus niet op de verwarming leggen.
Sigaretten of sigarenas zal bedoeld worden. Dit is een oud huismiddeltje waarmee je zilver weer super kan laten glanzen. Of dat ook met strassteentjes werkt weet ik zo zeker nog niet.