Mijn paard rijdt niet fijn met een sperriem. Vandaar dat ik zonder rijdt. Nu vind ik een sperriemlus niet mooi staan en weet ik dat bij een stang en trens hoofdstel dit er niet aan zit. Weet er iemand een merk waarbij ik er een normaal hoofdstel van kan maken?
Je moet even kijken maar bij de meeste s&t-hoofdstellen is het een kwestie van het stangbakstuk weghalen en dat is een los riempje. Enkel degene waar 3 of 4 gespen aan het kopstuk zitten, kan dat niet bij (bij 3 gespen meestal niet, 4 gespen nooit).
RianneH
Geplaatst: 18-11-15 09:54
Kan je niet beter een neusriem zonder lus kopen of hem eraf knippen? S&T hoofdstellen zijn meestal een tikje duurder dan trenshoofdstellen.
butengeweun
Geplaatst: 18-11-15 09:55
Losse neusriem kopen, geen van mijn hoofdstellen heeft een sperriem, soms was het zo vaak engelse hoofdstellen.
Op equimatch.nl en als je googled op hunter hoofdstel zou je ook al ver moeten komen
xEline
Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-15 09:58
er afknippen zou inderdaad kunnen! Maar op een of andere manier sta ik altijd met S&T hoofdstellen in mijn hand. Ik heb nu een stubenhoofdstel zonder lusje maar ik weet niet meer of dit een S&T hoofdstel is geweest. Bedankt!
Als je al een hoofdstel hebt, zou ik gewoon eens gaan kijken in de winkel voor enkel een neusriem, daar zullen er wel tussen zitten zonder lusje. En anders gewoon subtiel het lusje er af knippen (of zoals hierboven gezegd, de zadelmaker het laten doen)
Nadeel van een stang en trens hoofdstel en dan het stangbakstuk weghalen is dat je kans hebt dat je frontriem gaat zakken omdat het lusje niet meer opgevuld wordt.. Ik zou gewoon het sperriemlusje weg laten halen
Amaris
Geplaatst: 18-11-15 10:10
Een losse neusriem kost de wereld niet... dus ik zou dat gewoon doen (sterker nog, dat heb ik zelf ook zo gedaan)
Hunter hoofdstellen hebben dacht ik ook alleen een normale neusriem. Ik zelf heb sinds kort een losse hoge neusriem gekocht, die zou je dan kunnen combineren met specifieke kopstukken. Is denk ik de makkelijkkste optie.
Bij volledig rondgenaaid kun je sowieso altijd je eigen hoofdstel samenstellen. Als je dan gewoon 1 bakstuk weghaalt heb je een prima hoofdstel zonder knippen