Peesbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pien2010

Peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 16:34

Hallo!
Ik ben op zoek naar leren peesbeschermers voor mijn fjord en vroeg me af wat jullie vinden van de volgende peesbeschermers:
https://www.athleteshop.nl/rider-pro-pe ... GwodODQN2g
Ik zat ook te kijken naar western beschermers, zo'n model:
http://www.kramer.nl/Boots-Stars.htm?we ... wgodGFYINw
Wat vinden jullie hier van? Blijven ze goed zitten in bv modder? Worden de pezen heet?
Welke maat raden jullie aan voor een fjord met korte, dikke benen en hoe is de pasvorm?
Of hebben jullie nog andere suggesties? Ik wil absoluut geen neopreen. Alleen natuurlijke producten(ivm broeien)
Het budget is ook niet heel groot maar voor echt goede beschermers waar ik lang mee kan wil ik best wat neerleggen :j

Nies_

Re: Peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:57

Wat is niet heel groot en wat is best wat?

Ik heb zelf Veredus maat S voor mijn fjord. Maat full is eigenlijk altijd te lang voor een fjord, of je moet echt een grote hebben die ook nog eens lange benen heeft. In dit topic worden ook veel beschermers besproken: [HAR] De ultieme peesbeschermers?

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 18:13

Nies_ schreef:
Wat is niet heel groot en wat is best wat?

Ik heb zelf Veredus maat S voor mijn fjord. Maat full is eigenlijk altijd te lang voor een fjord, of je moet echt een grote hebben die ook nog eens lange benen heeft. In dit topic worden ook veel beschermers besproken: [HAR] De ultieme peesbeschermers?

Mijn max is ong. 80 euro.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:24

Voor mijn bijrijdfjord heb ik deze gehaald

http://www.divoza.com/nl/eskadron-beenbeschermers

Heb ze nu een maand of 10 en bevallen erg goed. Hij moet wegens een soort schiefel op de kogel per se van die 3 in 1 beschermers, en deze zijn verweg de fijnste die ik ben tegen gekomen. Materiaal neemt niet veel water op dus wordt op buitenrit niet zwaar. En er komt nauwelijks zand onder, in tegenstelling bjj van die standaart model peesbeschermers. Warm worden zijn benen wel, maar absoluut niet extreem.

Ik heb maat cob voor ves, en ze passen op zowel ves als voor zijn halfbroer. We hebben nog een fjord staan voor wie zewel wat te groot zijn, maar dat is er een met echt zeer rank gebouwde beentjes. Ik denk dat bij de meeste fjorden cob wel moet passen er zit veel speling in het model. Ik kreeg alleen te horen dat de verticale randen naast de sluitig zeg maar niet over elkaar heen mogen vallen, ivm kans op drukking

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 18:56

Renee_S schreef:
Voor mijn bijrijdfjord heb ik deze gehaald

http://www.divoza.com/nl/eskadron-beenbeschermers

Heb ze nu een maand of 10 en bevallen erg goed. Hij moet wegens een soort schiefel op de kogel per se van die 3 in 1 beschermers, en deze zijn verweg de fijnste die ik ben tegen gekomen. Materiaal neemt niet veel water op dus wordt op buitenrit niet zwaar. En er komt nauwelijks zand onder, in tegenstelling bjj van die standaart model peesbeschermers. Warm worden zijn benen wel, maar absoluut niet extreem.

Ik heb maat cob voor ves, en ze passen op zowel ves als voor zijn halfbroer. We hebben nog een fjord staan voor wie zewel wat te groot zijn, maar dat is er een met echt zeer rank gebouwde beentjes. Ik denk dat bij de meeste fjorden cob wel moet passen er zit veel speling in het model. Ik kreeg alleen te horen dat de verticale randen naast de sluitig zeg maar niet over elkaar heen mogen vallen, ivm kans op drukking

Die zien er wel goed uit, maar ik zie dat ze van neopreen zijn. Hebben jouw paarden last van warme benen na het rijden?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:01

Die heb ik ook nog ja :') volgens mij maat 2.