Past dit hoofdstel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bollebuik

Past dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 16:16

Ik heb een vraag, namelijk, past dit hoofdstel? Want ik heb het idee dat of er iets verkeerd zit of dat het gewoon niet past. Want ik vind het zo dicht bij dr oog zitten of lijk dit maar?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:18

Persoonlijk zou ik een grotere frontriem erop doen.
Dicht bij het oog vind ik wel meevallen, maar zit wel erg strak bij de oren lijkt het.
Laatst bijgewerkt door Bentee op 11-11-15 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Ik vind het te klein, met name de frontriem. Daardoor gaat ook het kopstuk in de oren snijden.
Ook de neusriem mag een beetje hoger.

Kiki1995

Ja, inderdaad. Ik zat eerder naar de strakke frontriem te kijken dan naar iets anders. De rest zit wel goed, denk ik zo.

Bollebuik

Re: Past dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 16:21

Oke bedankt, ik ga er morgen meteen een andere frontriem aan doen!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:23

een grotere frontriem.
De keelriem iets meer naar achter en iets strakker, en de neusriem een stuk hoger.

Zo zit het hoofdstel van mijn paard: (mijn keelriem zat hier ook iets te los)
Afbeelding

Nies_

Re: Past dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:43

Zit netjes, alleen de frontriem lijkt inderdaad wat krap, maar dat kan ook lijken door de wintervacht. Zie je snel genoeg als je er een andere op zet.

Emporio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:46

[/quote]Zo zit het hoofdstel van mijn paard: (mijn keelriem zat hier ook iets te los)
Afbeelding[/quote]

Persoonlijk vind ik je keelriem hier eigenlijk veel te strak (misschien hoort dat bij dit hoofdstel? In dat geval zou ik het graag horen :) )

Ik zorg er altijd voor dat er tussen mijn keelriem een hele vuist kan, zodat als mijn paard haar hoofd omhoog gooit ze niet gelijk last heeft van een strakke keelriem.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:50

Emporio schreef:

Afbeelding[/quote]

Persoonlijk vind ik je keelriem hier eigenlijk veel te strak (misschien hoort dat bij dit hoofdstel? In dat geval zou ik het graag horen :) )

Ik zorg er altijd voor dat er tussen mijn keelriem een hele vuist kan, zodat als mijn paard haar hoofd omhoog gooit ze niet gelijk last heeft van een strakke keelriem.[/quote]
hij zit niet te strak, maar is een beetje naar voren geschoven over de kaak waardoor dit zo lijkt. Als ik er bij mijn paard ene hele vuist tussn laat blijft ie niet op zijn plek zitten en mijn paard zijn hoofd is erg smal. Als hij dan enthoustiast met zijn hoofd schut vliegt ijn hoofdstel eraf (dit heb ik al voor gehad tijdens het springen en is dus niet echt bevorderlijk).

Emporio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:12

Zoe_97 schreef:
Emporio schreef:
[ [url=m/g62R1r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zorg er altijd voor dat er tussen mijn keelriem een hele vuist kan, zodat als mijn paard haar hoofd omhoog gooit ze niet gelijk last heeft van een strakke keelriem.[/quote]
hij zit niet te strak, maar is een beetje naar voren geschoven over de kaak waardoor dit zo lijkt. Als ik er bij mijn paard ene hele vuist tussn laat blijft ie niet op zijn plek zitten en mijn paard zijn hoofd is erg smal. Als hij dan enthoustiast met zijn hoofd schut vliegt ijn hoofdstel eraf (dit heb ik al voor gehad tijdens het springen en is dus niet echt bevorderlijk).[/quote]

Oh oke, ja nee dan begrijp ik het. Het lijkt me inderdaad niet prettig als er een hoofdstel rondvliegt tijdens het springen! Bedankt dat je me nog even geïnformeerd hebt!