Ik krijg een nieuw zadel (moet alleen nog betaald worden haha
) van mn ouders en betaal de rest allemaal zelf. dit houdt in: singel, beugelriemen, beugels en natuurlijk een zadeldekje. Ik ben van plan maar 1 of twee zadeldekjes te gebruiken, wat betekent dat ik wel graag een goede wil. Nu wil ik graag een schapenbontje kopen. Ik heb zelf een bontje thuis liggen wat nog nieuw is en wel onder m'n zadel zou moeten passen. Alleen met de vraag - hoe lang gaat een schapenbontje mee voor op de rug? Heb nu een Noors IKEA-ding (gekocht in Noorwegen dus haha) die nog heel erg lekker zacht is (nieuw). Dit ga ik uitproberen. Alleen: als dit ding goed bevalt koop ik dus een op maat gemaakt goed passend bontje. Vind het alleen zonde als die zoals de winkel zei 70 euro kost en maar een jaartje meegaat
Het komt op een IJslander te liggen, ongeschoren, dus er komt wel zweet op. Dit zal ik er na afloop altijd wel weer afhalen, dus het wordt netjes behandeld 
Bedankt alvast!
Koop liever eentje van Mattes. Kost rete veel in aankoop maar ik heb de mijne nu al zeven jaar en is nog steeds prima
echt jaren doen. Wol is wat dat betreft redelijk zelfreinigend ten opzichte van een katoenen dek. Maar ik zou zeker niet met een Ikea schapenvachtje gaan rijden. lijkt me vooral bij de schoft drukken.