Zo hier komt mijn bijlees aan hoor! Ik ga even op iedereen in!
moonfish13 schreef:Http://shop.dressagenaturally.net/Dress ... p/dnbb.htmDit wat?
De stijl die je zoekt is wel lastig.
Ik zou in jou geval, zeker met ruim budget eens rondkijken of iemand een mooi handgemaakt hoofdstel kan maken naar je wensen.
Er was een bedrijf wat dat kan naar jou wensen maar ik kom niet op de naam.

Edit: lucky leather! Daar ga je het zeker vinden.
Deze ziet er op zich wel fijn uit, ik wil alleen een volledige sidepull dus zonder andere opties, vind het zonde om die opties wel te hebben maar niet te gebruiken! Ik heb daar ook aan gedacht ja, maar ik heb daar dus totaal geen ervaring mee en ik weet geen goede tuigmakers want ik zou best interesse hebben in iemand die het voor mij zou kunnen maken. Lucky leather heb ik wel vaak voorbij zien komen, maar het trekt me op een of andere manier toch net niet genoeg aan!
Maureen95 schreef:Waarom ga je er niet zelf eentje ontwerpen? Kan je laten maken bij een zadelmaker en dan weet je zeker dat die perfect is! Kost alleen wel wat.
Ik weet dus geen goede zadelmaker hier in de buurt die dit zou kunnen/willen doen.
viola schreef:Als je echt speciale wensen heb en nog een pony met wat moeilijkere maat is laten maken wel een goede optie. Als je budget daar ook naar is dan.
Ik maak mijn hoofdstellen voor mijn pony ook zelf. Heb momenteel geen sidepull maar wel net een hackamore hoofdstel voor hem af.
Ik ga daar zeker even naar kijken, helaas is het zo lastig om een goede zaak te vinden die dat doet, maar het zou denk ik wel het ideale zijn! Ja ik heb ook aan een hackamore gedacht, maar die vind ik net ff iets te heftig, wel heb ik gekeken naar een bloem en ster of gluckrad en de bloem spreekt mij opzich heel erg aan, alleen wil ik dan een bloem zonder extra ring eronder omdat ik die extra ring en niet mooi vind en niet ga gebruiken maar die is dus onwijs lastig te vinden!
Myrthe2003 schreef:Je kunt op de site van FRA gaan kijken, maar is denk ik niet in houwn stijl maar wel heeeel goed.
Heb ik inderdaad al even op gekeken en op zich staan er wel fijne hoofdstellen tussen, maar veel hebben ze alleen in in cob en full en dan blijft er weinig keus over (en een minder fijne pasvorm)
dorientjuh schreef:Ik had hetzelfde verhaal als jij eigenlijk. Ik heb gekozen voor de Barefoot Hackamore, die je ook als sidepull kunt gebruiken:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoofd ... param=hackJe hebt dan in principe alleen de neusriem, dus je kunt er zelf een kopstuk en bakstukken bij zoeken. Daarbij kun je aan zoiets denken:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoofd ... dstel.html Ik heb nu zelf er een standaard kopstuk en bakstukken aan zitten, omdat ik die nog had liggen, maar ik zou het ook fijner vinden als dat wat meer anatomisch gevormd was. Maar goed, ik heb helaas geen geldboom.

Die contour is echt wat te grof voor het fijne hoofdje van mijn pony haha! Ik heb toevallig die hackamore uitgeprobeerd, maar ze liep er niet fijn op. Heel erg jammer want ik vind dat juist wel een ideaal systeem!
samirah schreef:Ik zou eens kijken naar de shape It side pull neusriem van Barefoot. Die kun je aan elk hoofdstel doen. Of evt het bijpassende physio contour hoofdstel kopen. Zie linkje in het bericht boven mij.
Ja daar zat ik ook al naar te kijken, maar voor mijn gevoel (ja ik ben een lekkere zeikerd af en toe) zit die ring te ver naar achteren/beneden. Hij zit niet op het punt waar ik hem graag zou willen hebben (de zijkant van het hoofd) maar deze komt al meer naar beneden, en daarom twijfel ik een beetje over die neusriem.
arno8 schreef:Ik kan zelf bitloze hoofdstellen maken en wil ze ook ooit nog gaan verkopen, maar kom daar voorlopig nog niet aan toe. Ben wel geholpen door je verhaal omdat het toch wat inzicht geeft in waar mensen zoal tegenaan lopen.
Ik heb wel goede verhalen gehoord over de hoofdstellen van
http://www.permicavallo.nl, Zij heeft ook een testservice:
http://www.permicavallo.nl/bitloos_testservice.php
Oh dan hou ik jou gewoon stiekem even in de gaten! Super dat je ook wat aan dit topic hebt!
Die site ken ik inderdaad, en heb hem wel in mijn gedachten zitten hoor, maar ik vind ze persoonlijk er een beetje lomp uitzien, maar ik heb deze wel in mijn overweging zitten.
Milord schreef:Je zou ook eens kunnen kijken voor een bloemhack. Die kan je zelf per situatie instellen van normale sidepull tot een lichte of zelfs scherpe inwerking met de hack.
Goedhard.nl heeft de Marylot bloem hackamores. En werkt met biothane wat superstevig is.
De bloemhack heb ik dus al vaker naar zitten kijken, maar ik zou er dan graag eentje zonder de extra ring willen, dus 6 ipv 7 rings, en die zijn bijna nergens te verkrijgen. Want die extra ring ga ik dus ook niet gebruiken want dat vind ik helemaal niet nodig. Dus mocht iemand daar een goede tip voor hebben!
Biothane is niet zo mijn dingetje, heb liever leer.
lipicai schreef:Ik werk met al mijn paarden met een (weense) kaptoom (zonder ijzer) in een hoofdstel gevlochten, of je voegd alleen een bakstuk (voorals je een bitje wil toevoegen) en frontriem toe aan de kaptoom.
http://www.klassiekeruiter.nl/index.php ... &Itemid=26
De site doet het niet hahha 
Drico schreef:
Helaas heeft die zo'n nare harde en stugge touwachtige neusriem haha, ondanks dat ik het mooi vind, vind ik het niet zo praktisch.
galaxyfizzy schreef:Mijn poown wordt ook op sidepull gereden. Zelf was ik ook op zoek naar iets dat beter bij mijn wensen (en vooral die van mijn paard) zou passen. De sidepull die ik nu gebruik wil nog wel eens iets verschuiven en er zit best nog wat loze ruimte waardoor we soms communicatie verliezen op momenten dat ik het had willen hebben. Ik was dus op zoek naar een sidepull dat stabieler lag.
Ik heb van een stalgenoot het Barefoot Physio contour hoofdstel kunnen uitproberen in combinatie met de ster hackamore van art of riding. Deze heb ik op sidepull stand gezet en het is gewoon helemaal perfect voor mij en mijn paard. Het ligt heel stabiel (vind mijn paard belangrijk) en er zijn daardoor ook geen momenten van ruis meer in de communicatie, vooral belangrijk als ik met zijgangen zoals schouderbinnenwaarts werk, waar de momenten van loslaten en vragen goed getimed moeten zijn. Het is echt een enorm verschil voor mij en mijn paard. Ik vind het ook een fijn idee dat ik de teugels eventueel een gaatje lager zou kunnen vast maken zodat ik iets hefboomwerking krijg, mocht ik dat een fijn idee vinden op buitenritten en niet dat ik gelijk weer een ander hoofdstel of iets dergelijks daarvoor zou moeten aanschaffen. Het Physio contour hoofdstel kan ook met sidepull neusriem gebruikt worden, maar zelf vind ik zo'n ster hackamore op sidepullstand veel fijner. Succes met beslissen!
Dankje voor je reactie! Heel fijn en uitgebreid!
Cemlys schreef:[ [url=m/P5lieT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb lang gezocht en ik vond.Vond de kieffer lindell echt goede kwaliteit en fijn in gebruik. En geen bakstuk wat in een oog kruipt
Die ziet er onwijs fijn uit! Die ga ik eens nader bekijken!
Tyrcanol schreef:Lastig he. Ik heb ook de micklem en daar niet vol vertrouwen in.
Heb er ooit eentje laten maken en die gebruiken we inmiddels al jaaaaren.
[
Afbeelding ]
Al moet ik zeggen dat die van FRA me ook wel fijn lijkt.
Ohh die ziet er ook wel heel fijn uit! Jaa ik heb toch niet het volste vertrouwen in mijn micklem, het zal niet o gauw gebeuren maar ik neem graag het zekere voor het onzekeren!
Anoniem schreef:zijn er ook echt mensen bij wie de micklem knapte als sidepull?
Ik heb me er net een tweedehands aangeschaft en twijfelde daar ook over.
Ja , het gebeurd toch wel vrij regelmatig. Ook het ringetje wat als kaptoom dient die schijnt nog wel eens uit te scheuren, die van mij begint ook wel ruim te worden bij het ringetje dus met een harde ruk kan die ook zomaar loskomen ben ik bang
Ik vertrouw het hoofdstel toch niet helemaal hahah.