Kan dit zo snel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DaraBariton

Kan dit zo snel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 21:22

Ik heb het opgezocht: eind maart dit jaar heb ik 4 singelstoten laten vervangen. die lange met v-systeem dus kostte het mij zo'n 120 euro.

Toen ik het zadel terug had heb ik er 1 maand mee gereden. Toen kreeg mijn paard een blessure waardoor ik er pas weer in augustus op mocht. Nu was ik laatst mijn zadel weer aan het schoonmaken en merkte ik op dat er aan de linkerkant, aan beide singelstoten scheurtjes zitten aan de achterkant. Ik baal hier best wel van want ik ben erg zuinig op mijn spullen. Die scheurtjes zouden gewoon betekenen dat het weer vervangen moet worden.

Kan ik de desbetreffende zadelmaker/winkel hierover benaderen of ....? Het is trouwens een prima zadelmaker en een bekende hier in de buurt. :)

Chiave

Re: Kan dit zo snel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:23

Heb je in de periode tussen maart en augustus wel onderhoud gepleegd? :)

Anders gewoon een langsgaan. Als het een prima gast is, vindt hij het vast niet erg dat je terugkomt met een vraag.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:24

Je kan het altijd even vragen.
Hoe ben je in de tussentijd (tijdens die blessure) met je harnachement omgegaan?
Het heeft dan natuurlijk ook verzorging nodig :)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 21:28

Ik heb inderdaad netjes in die tussentijd onderhoud gedaan. (Had immers tijd zat haha) de andere 2 singelstoten hadden geen scheurtjes... maar aan de linkerkant singel ik natuurlijk nog aan voor het opstappen.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:31

Ik zou het zeker wel vragen, dat kan nooit kwaad. Als jij sinds augustus iedere dag intensief gebruik hebt gemaakt van het zadel, dan geloof ik in slijtage. De zadelmaker kan je er waarschijnlijk sowieso meer over vertellen

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 21:45

Ik ga ze wel even een mailtje sturen inderdaad. In augustus kregen we groen licht en toen ben ik weer gaan opbouwen. Maar dit betekende niet alleen rijden en zeker niet iedere dag. Ik rijd nu ook nog maar een paar keer per week. Maarja zoiets is moeilijk aan te tonen natuurlijk :)