CWD of Antares?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lilly_s18

CWD of Antares?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 22:39

Ik ben sinds kort op zoek naar een bruine springzadel en heb het budget voor een 2dehands zadel van een beter merk. Ik rij zelf met een tolga, beetje hard zitvlak, maar geweldig zadel. Ik heb prestige getest en Antares en ik was meteen verkocht.

Nu wil ik niet te snel een zadel kopen en spijt krijgen, dus wat denken jullie?

Antares? CWD? Of toch iets anders? :)

MissMiekjee

Re: CWD of Antares?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:47

Alle merken die je noemt zijn prima zadels (CWD/Antares/Prestige). Welk merk je uiteindelijk kiest hangt af van je eigen persoonlijke voorkeur, je budget en de pasvorm op je paard.

Mijn eigen voorkeur ging uit naar Antares. Hier een paard met makkelijke rug, dus alles pastte. Bij CWD vond ik de zitting te glad, Prestige had voor mij te weinig wrong, hetzelfde bij Devoucoux (daar vond ik de zitting zelfs iets hard, en lag ook niet het meest fijn), dus kwam ik uit op Antares. Stroeve, zachte zit, voldoende wrong, goede pasvorm en goed aanpasbaar ook. Enige nadeel is de prijs.

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:19

Ik heb geen ervaring met antares, maar sinds twee maanden een tweede hands cwd. In 1 woord fantastisch!! Heerlijk zadel en een super vaste zit! Zeker een aanrader!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:01

Let er op dat CWD tegenwoordig in Marokko wordt gemaakt en de kwaliteit van de huidige CWD zadels niet meer te vergelijken is met het CWD van een paar jaar terug.

Ik rij zelf al 10 jaar met Antares met een keer een uitstapje naar CWD/Devoucoux, maar had altijd snel spijt. Antares is voor mij ver superieur boven de andere merken. Qua kwaliteit en ook service (via de Belgische tussenpersoon en ook vanuit de fabriek).

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:41

Hier ook Antares. Fijne zachte en stroeve zit. Ook hebben we een Tribal, dit is ook zeker een zeer fijn zadel!